اعتصاب در صنایع فلزی شماره یك

بنا به خبری كه روز ٢٩ اردیبهشت ماه در سایت “اتحادیه آزاد كارگران ایران” درج شده است، اعتصاب و تجمع كارگران صنایع فلزی شماره یك (شركت مصنوعات زرین تهران) كه از روز ٢٢ اردیبهشت ماه ٨٩ شروع شده است همچنان ادامه دارد و كارگران ضمن تدام اعتصاب خود، دست به تجمع در محوطه كارخانه زده و خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند. این كارگران دستمزدهای خرداد، تیر، بهمن و اسفند سال گذشته و همچنین فروردین و اردیبهشت امسال خود را دریافت نكرده اند و این كارخانه مدتهاست با ٢٠ درصد مواد اولیه مورد نیاز همیشگی خود مشغول تولید است. كارگران با نصب دو پلاكارد بر روی نرده های كارخانه مشرف به خیابان صنایع فلزی نوشته اند: “ما كارگران خواهان كار و دستمزدهایمان هستیم”.
بنا بر این خبر، پس از تجمع اعتراضی كارگران در محوطه كارخانه در روز ٢٦ اردیبهشت ماه، نماینده هایی از اداره كار اسلامشهر و پلیس امنیت در محل كارخانه حاضر شدند و با شركت مدیر كارخانه و نماینده های كارگران جلسه ای تشكیل دادند. در این جلسه كارگران با پیشنهاد نماینده اداره كار مبنی بر دست زدن به شكایت تا اینكه اموال كارخانه توقیف شود، مخالفت كردند. كارفرما نیز به كارگران گفت كه تا دو هفته آینده حقوقی به كارگران نخواهد پرداخت و بعد از این دو هفته، فقط حقوق یك ماه را پرداخت خواهد كرد كه این پیشنهاد هم با مخالفت كارگران روبرو شد. سپس نماینده اداره كار اسلامشهر كارگران را به صبر و تحمل تشویق كرد و از آنها خواست كه به اعتصاب خود پایان دهند. این اظهارات و انتظارات خشم كارگران را برانگیخت و با مشاهده خشم كارگران، نماینده اداره كار از ادامه صحبتهای خود منصرف شد. كارگران نه تنها دست از اعتراض نكشیدند، بلكه مصمم بودند كه اجازه ندهند مدیر كارخانه نیز از كارخانه خارج شود تا اینكه مدیر کارخانه اعلام كرد حاضر است روز ٢٨ اردیبهشت با نماینده های كارگران به شورای تأمین استانداری تهران جهت دریافت وام و ظاهرا پرداخت بخشی از حقوق كارگران مراجعه كند. كارگران ضمن موافقت با این وعده مدیریت، اعلام كردند كه روز سه شنبه كار را شروع نخواهند كرد و تا زمان روشن شدن تكلیف خود همچنان به اعتصاب ادامه خواهند داد.
بنا به آخرین خبر دریافتی، نماینده های كارگران روز ٢٨ اردیبهشت به استانداری تهران مراجعه كرده و خواهان رسیدگی به خواستهای خود شدند. مسئولین استانداری نیز به كارگران وعده دادند یكشنبه آینده با برگزاری جلسه ای به این امر رسیدگی خواهند كرد. كارگران نیز در همان روز مدیر تولید این كارخانه را از كارخانه بیرون كرده و حاضر به برداشتن پلاكاردهای خود از روی نرده های كارخانه نشده اند و روز ٢٩ اردیبهشت اعلام كردند تا رسیدگی به مطالباتشان به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.
حزب کمونیست کارگری از اعتصاب و تجمع كارگران صنایع فلزی شماره یك قاطعانه حمایت می كند و كارگران را فرامیخواند كه با برگزاری مداوم مجمع عمومی و ایجاد تشکل کارگری٬ اتحاد خود را مستحکم تر کنند و به شیوه ای سازمان یافته حمایت مراکز کارگری دیگر را از اعتراض بحق خود جلب کنند. حضور خانواده های کارگری در تجمعات کارگران و جلب حمایت و همبستگی سایر مراکز کارگری و مردم آزادیخواه عامل مهمی در عقب راندن کارفرما و ادارات و ارگانهای دولتی خواهد بود. حزب از همه کارگران و همه مردم میخواهد که از اعتصاب کارگران صنایع فلزی شماره یك حمایت کنند و به هر طریق ممکن به آنان یاری رسانند.
آزادی، برابری، حكومت كارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٢١ مه ٢٠١٠ ٬ ٣١ اردیبهشت ١٣٨٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *