مردم جواب شما را قبلا داده اند!

در محکومیت تلاشهای ارتجاعی برای تقلیل دادن اعتصاب شکوهمند مردم کردستان:
اعتصاب سراسری مردم کردستان در اعتراض به اعدام پنج زندانی سیاسی توسط “رژیم اعدام و اسلام” در پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت همچنان مورد بحث محافل سیاسی و رسانه هاست. این اعتصاب که با شرکت میلیونی مردم، به فراخوان کمونیست ها و حمایت همه احزاب سیاسی با موفقیت کامل صورت گرفت موجی از حمایت و تحسین و شور انقلابی در سراسر ایران برانگیخت و جمهوری اسلامی را سخت غافلگیر و وحشت زده کرد. این اعتصاب در کنار اعتراضات و تظاهرات های گسترده و رادیکال شهرهای مختلف جهان از آمریکا و اروپا تا عراق و ترکیه و تا حمایت شورانگیز مردم جلال آباد افغانستان سیلی محکمی بر صورت جمهوری اسلامی قاتل بود. این حرکت رژیم را در سطح جهانی رسواتر ساخت و به جنگ و جدال درونی آن دامن زد و مجموعا فضای سیاسی را به نفع انقلاب جاری در ایران و تقویت چپ و رادیکالیسم تغییر داد.
اما قدرتنمایی انسانیت و آزادیخواهی سوسیالیستی در طی اعتصاب مردم رزمنده کردستان در عین حال محافل راست، ناسیونالیست و نیروهای اپوزیسیون حافظ نظام را که میخواهند جمهوری اسلامی را از زیر تیغ انقلاب و سرنگونی بدست مردم انقلابی برهانند را نیز بشدت نگران کرد. اینان برای خنثی کردن اثرات پردامنه این حرکت به تلاشی سراسیمه برای خاک پاشیدن به چشم مردم و تعبیر و تفسیر تقلیل گرایانه و ارتجاعی این حرکت دست زده اند. وجه مشترک همه این محافل در این است که این عزيزان جان باخته را از اوج آزاديخواهي و انسانيت به قعر قوميگري و ناسيوناليسم بکشانند و اعتصاب عمومي مردم آزاديخواه کردستان را در چهار چوب حرکتی قومي محبوس و محدود کنند. گویی رژیم بجرم کرد بودن اعدام کرده است و میلیونها انسان شریف در کردستان نیز نه در اعتراض به اعدام و در دفاع از آرمانهای انسانی و آزادیخواهانه فرزاد و فرزادها بلکه در دفاع از هویت قومی و ملت و ملیگرائی کرد دست به اعتصاب زدند. گویی مردم کردستان مثل همه مردم ایران برای سرنگونی جمهوری اسلامی و تحقق آزادی و رفاه و بهترین های دنیا نمی جنگند بلکه اهداف حقیرانه و نازل سازمانهای قومگرای کرد آنها را به حرکت در آورده است. در این میان رسانه های غربی که هدفی بجز مطرح و لانسه کردن نیروهای اپوزیسیون حافظ نظام و جناح سبز حکومت ندارند به این تشبثات ناسیونالیستی دامن میزنند. این حضرات خود را با این خیالات سرگرم میکنند که جمهوري اسلامي نه سرنگون بلکه مرمت شود و در این خیال بسر میبرند که در کردستان هم با شريک کردن قومپرستان در قدرت بتوانند جايگاه و پايگاهي برای اصلاح طلبان حکومتي پيدا کنند. اینان که اینبار نتوانسته بودند سران جناح مغلوب جمهوری اسلامی را به اسم “رهبر” در بوق کنند به تلاش مضحکی برای رهبر تراشی برای اعتصاب عمومي مردم کردستان از میان قومپرستان پرداختند که برای هرکسی که اخبار این اعتصاب را دنبال کرده بود موجب تمسخر و سرگرمی بود.
اما تلاش حضرات از پیش شکست خورده بود. جامعه اینها را جواب کرده بود . جواب اینان در سخنان مادر فرزاد کمانگر بعد از قتل جگرگوشه اش داده شده بود. هرکس به سخنان او گوش کند فورا متوجه میشود که با آزادیخواهی و انساندوستی عمیقی روبروست که نه فقط با رژیم جنایتکار اسلامی که با هیچ ناسیونالیسم و تفرقه قومی و مذهبی بین انسانها نیز سر آشتی ندارد. نامه های فرزاد کمانگر جواب تلاش های ارتجاعی و مشمئز کننده این حضرات است که آزادیخواهی و انقلابی گری نهفته در آن در هیچ چهارچوب تنگ و ارتجاعی ناسیونالیسم قومی و نظم نوینی و نجات جمهوری اسلامی نمی گنجد. جواب حضرات از قبل در خاطرات همبندهای شیرین علم هولی داده شده بود که او را یک انسان بسیار آزادیخواه و نوع دوست توصیف میکند. جواب حضرات در تظاهرات های پرشور در خارج کشور بر علیه اعدام و علیه جمهوری اسلامی و یا در گفته زنی در تظاهرات جلال آباد افغانستان که میگفت این پنج نفر “برای آزادی جهان” مبارزه میکردند داده شده بود.
حزب کمونیست کارگری اعلام میکند که اعتصاب شکوهمند مردم کردستان جلوه مسلمی از همسرنوشتی انسانها و گامی مهم در پیشروی انقلاب مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، انقلابی انسانی برای حکومت انسانی بود. حنای ناسیونالیسم و فدرالیسم و تلاش برای نجات جمهوری اسلامی رنگی ندارد. مردم سراسر ایران با انقلاب خود جمهوری اسلامی را برای همیشه به گور خواهند سپرد و جمهوری سوسیالیستی را برپا خواهند داشت که حاکمیت مستقیم همه شهروندان آزاد و برابر در سراسر ایران است.
سرنگون باد جمهوری اسلامی
نه قومی، نه مذهبی، حکومت انسانی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٧ مه ٢٠١٠ ٬ ٢٧ اردیبهشت ١٣٨٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *