پیروزی اعتصاب عمومی در شهرهای کردستان، گام بلند انقلاب مردم ایران علیه جمهوری اسلامی!

امروز مردم قهرمان سنندج، مهاباد، مریوان، بوکان، کامیاران، میاندوآب ٬ اشنويه٬ نوسود٬ پيرانشهر٬ سقز٬ بانه٬ ديواندره٬ دهگلان٬ نقده٬ سردشت٬جوانرود٬ روانسر٬ ربط و تمام شهرها و شهرک ها در کردستان علیرغم حکومت نظامی و همه تشبثات جمهوری اسلامی، اعتصاب عمومي کردند. اکثر مدارس و دانشگاه ها و تقريبا بيش از هشتاد درصد مغازه ها و بخش زيادي از مراکز کار و توليد تعطیل بود و جمهوری اسلامی روشن تر از همیشه خود را در محاصره نفرت مردم دید. این اعتصاب یکپارچه مردم کردستان فقط قدرتنمایی شکوهمند در اعتراض به اعدام سفاکانه پنج عزیز مردم در روز یکشنبه گذشته نبود؛ فقط اقدامی تعیین کننده در به شکست کشاندن سیاست اعدام و ارعاب رژیم نبود؛ این حرکت عظیم و توده ای توازن قوای سیاسی در ایران را به زیان رژیم بشدت برهم میزند و نتایج گسترده ای خواهد داشت. این حرکت گامی مهم در پیشروی انقلاب مردم بر علیه جمهوری اسلامی و برای آزادی و برابری بود.

اعتصاب عمومی پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت بعنوان یک اقدام و یک روز تاریخی در مبارزه مردم کردستان و انقلاب در ایران ثبت خواهد شد. با این اعتصاب٬ مردم شهرهای مختلف کردستان سد اختناق همواره شدیدتر در کردستان را شکستند و در صفوف میلیونی انقلاب در ايران را يک گام جدي به جلو سوق دادند. این به تمام مردم ایران برتری روحی خواهد بخشيد واستیصال و بی افقی جمهوری اسلامی را چند برابر خواهد کرد. اکنون نه فقط در سنندج و مهاباد که در تهران و اهواز و مشهد مردم خود را در مقابله با جمهوری اسلامی قدرتمندتر احساس ميکنند.

این حرکت میلیونی مردم کردستان همچنین انقلاب کنونی را بیش از پیش رادیکال خواهد کرد و به چپ خواهد چرخاند. کردستان “سنگر انقلاب” ۵۷ بود و همواره به جمهوري جنايت اسلامي نه گفته است و همه جناح ها و کل جمهوری اسلامی همواره مورد نفرت عمیق توده های وسیع مردم در کردستان بوده اند. اکنون وقتی این مردم به صحنه دخالتگری فعال می آیند این حقیقت را بیش از پیش برجسته میکند که آنچه در ایران میگذرد “جنبش اصلاح” رژیم نیست، بلکه انقلابی برای به گور سپردن کل جمهوری اسلامی است. در عین حال “سنندج سرخ” و “کردستان انقلابی” سنگر مهم حضور متشکل و متحزب چپ و آزادیخواهی و کمونیسم در ایران بوده است. اکنون نفس برپایی اعتصاب عمومی که به ابتکار کمونیستها فراخوان داده شد و مورد حمایت همه نیروهای سیاسی در کردستان قرار گرفت و در چنین ابعادی برگزار شد٬ خود سند مسلم دیگری است که انقلاب در ایران دمبدم در راه پیشروی خود به چپ میچرخد.

اعتصاب عمومی یکپارچه امروز در کردستان که در پی تظاهرات های پرشور و وسیع ایرانیان ساکن خارج کشور در اعتراض به اعدام 5 زندانی سیاسی برپا شد و با حمایت مردم در ایران همراه بود، بر همسرنوشتی همه مردم ايران در مبارزه برای رهایی تاکید میگذارد. این اعتصاب عمومی جلوه ای از تحقق شعار “نه قومی، نه مذهبي٬ حکومت انسانی” بود و ضربه مهلکی برتلاش نیروهای راست٬ ناسیونالیست و جمهوری اسلامی براي ایجاد تفرقه قومی و مذهبی وارد آورد.

و بالاخره اعتصاب عمومی در کردستان از لحاظ تاکتیک و شکل مبارزاتی و تعیین بخشیدن به انقلاب حاضر یک گام بلند به پیش بود. چرا که در کنار تظاهرات خیابانی شکل اعتصاب عمومی را عملا وارد تاکتیک های مبارزاتی انقلاب کرد. تاکتیکی که در لحظه کنونی برای پیشروی انقلاب ضروری و موثر است و بی تردید حرکت امروز مردم قهرمان شهرهای مختلف کردستان الگویی برای انقلاب در سراسر ایران خواهد شد.

حزب کمونیست کارگری به مردم سراسر کردستان درود میفرستد و دست همه آزادیخواهان، کمونیستها و سازمانهای سیاسی مختلف که پیروزی امروز را ممکن کردند٬ بگرمی میفشارد.
سرنگون باد جمهوری اسلامی
زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونيست کارگري ايران
۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ / ۱۳ مه ۲۰۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *