حتی جرات نمیکنند اجساد جانباختگان را تحویل بدهند

دو روز است خانواده فرزاد کمانگر و چهار زندانی سیاسی دیگر که روز ١٩ اردیبهشت به جوخه اعدام سپرده شدند٬ در مقابل زندان اوین و مجلس و سایر نهادهای دولتی اعتراض میکنند و اجساد عزیزانشان را میخواهند اما ارگانهای مختلف حکومت آنها را سر میدوانند و از تحویل اجساد خودداری میکنند. گفته اند “میترسیم شلوغ شود”. میدانند چه جنایتی کرده اند و از عواقب جنایتشان حتی خودشان هم میترسند. طبق آخرین خبر٬ خانواده ها همچنان در تهران هستند و برای تحویل اجساد عزیزانشان دارند تلاش میکنند. مادر و خواهر شیرین علم هولی را نیز امروز بدلیل اعتراض دستگیر کرده اند.
میخواستند مردم را مرعوب کنند و به خانه بفرستند. میخواستند پاسخ کارگران و مردمی که روز اول مه دست به اعتراض زدند را بدهند٬ میخواستند جلو چرخش محسوس جامعه به طرف چپ را بگیرند اما نتیجه عکس گرفتند. تحویل ندادن جنازه زندانیان اقرار رسمی حکومت به ترس از شلوغ شدن است. اینرا در بیت رهبری و در کاخ ریاست جمهوری٬ در راس قوه قضائیه و وزارت اطلاعات و در راس سپاه و بسیج بخوبی به خوبی حس کرده اند. ترسشان واقعی است. اعتراض٬ و اینبار بسیار رادیکال تر از قبل٬ بار دیگر در سراسر جامعه اوج میگیرد.
حزب کمونیست کارگری جمهوری توحش اسلامی را شدیدا محکوم میکند و همه مردم را به گسترش اعتراض فرامیخواند. مادر و خواهر شیرین علم هولی باید فورا آزاد شوند و اجساد جانباختگان فورا تحویل خانواده هایشان داده شود و با عزت و احترام به خاک سپرده شود و بزرگترین مراسم ها برای آنان برگزار شود. شرکت همگانی مردم کردستان در اعتصاب عمومی روز پنجشنبه ٢٣ اردیبهشت و حمایت عموم مردم در سراسر کشور از این اعتصاب٬ پاسخ شایسته ای است که باید علیه اعدام٬ در اعتراض به این جنایت و برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی با قدرت هرچه تمامتر عملی شود.
پیش به سوی اعتصاب بزرگ و سراسری در کردستان
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
٢١ اردیبهشت ١٣٨٩ ٬ ١١ مه ٢٠١٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *