تلاش نیروهای سرکوبگر رژیم برای جلوگیری از تجمع مردم در مقابل دانشگاه تهران

قرار بود ساعت ١١ صبح امروز به فراخوان مادران و خانواده های پنج نفر از زندانیان سیاسی که روز یکشنبه توسط جمهوری اسلامی اعدام شدند٬ مردم در مقابل دانشگاه تجمع و به این جنایت اعتراض کنند. طبق گزارشاتی که دو نفر از خبرنگاران حزب برای ما ارسال کرده اند٬ تعدادی از مادران عزادار و دانشجویان و جوانان و مردم زیادی صبح مقابل دانشگاه حضور یافتند اما نیروی انتظامی برای جلوگیری از شکل گیری تجمع اعتراضی همه جا را گرفته است و تا این لحظه مانع برگزاری تجمع اعتراضی شده است.
یکی از گزارشگران حزب نوشته است: “در ساعت ١٠ و ربع صبح میدان انقلاب به تسخیر موتورسواران یگان ویژه درآمده است. استقرار حدود ١٠٠ دستگاه موتورسیکلت از سرکوبگران یگان ویژه در ضلع شمال غربی میدان که همراه با چند دستگاه ماشین در ضلع جنوبی میدان میباشد چهره میدان انقلاب را یکبار دیگر امنیتی کرده است. حد فاصل دانشگاه تهران و میدان انقلاب نیز بصورت پراکنده نیروهای امنیتی و انتظامی حضور یافته اند. خیابان فخر رازی (مقابل سر در اصلی دانشگاه تهران) چندین دستگاه ون و الگانس نیروی انتظامی قرار دارند. نیروهای لباس شخصی در مقابل درب اصلی دانشگاه تهران به وضوح قابل مشاهده هستند.”
یکی دیگر از خبرنگاران حزب نوشته است: “گارد ویژه و ون های آماده برای انتقال دستگیر شدگان مستقر شده است. تا این لحظه امکان تجمع نشده است. مردم در خیابان های اطراف پخش هستند. طبق این خبر تلفن زندانیان از روز شنبه تاکنون قطع است”.
حزب کمونیست کارگری یکبار دیگر این جنایت بزرگ رژیم را محکوم میکند و به خانواده های این عزیزان و تمام مردم آزادیخواهی که به اشکال مختلف دست به اعتراض میزنند درود میفرستد. حزب مردم را در شهرهای کردستان و در سراسر کشور فرامیخواند به هر شکل که میتوانند دست به اعتراض بزنند٬ حکومت کثیف اعدام و اسلام را محکوم کنند٬ یاد جانباختگان را گرامی بدارند٬ عکس آنها را همه جا بر در و دیوارها بچسبانند٬ و خود را برای شرکت هرچه وسیعتر در مراسم بزرگذاشت آنها آماده کنند.
آزادی٬ برابری٬ حکومت کارگری
زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ مه ٢٠١٠ ٬ ٢٠ اردیبهشت ١٣٨٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *