٢٥٠ کارگر و خانواده هایشان علیه بیکارسازی تحصن کردند

نیروهای انتظامی با گاز اشک آور به کارگران حمله بردند!
امروز ٢٠ ارديبهشت حدود ٢٥٠ نفر از كارگران اخراجي شرکت سازمايه پاكدشت تهران در اعتراض به بيكارسازيها و عدم دريافت دستمزد چند ماهه خود دست از کار کشیده و همراه خانواده هايشان در مقابل اين كارخانه به تحصن نشستند. نيروهاي انتظامي تحصن كارگران را مورد حمله قرار داده و بسوي آنان گاز اشك آور پرتاب كردند. كارگران اعلام كرده اند كه جايي نخواهند رفت تا تكليف آنها روشن شود. كارگران پتو و وسايل خواب با خود به اين محل برده اند و تصميم دارند شب را در اين محل بسر برند.
رئيس كارخانه که كارگران را سر ميدواند، هنگامیکه قصد خروج از كارخانه را داشت كارگران مقابل او را گرفتند. بعد از اعلام ورشكستگي شركت سازمايه كليه اموال آن شركت توقيف شده بود تا از محل آن طلبهاي كارگران اخراجي پرداخت شود. اما مسئولين قضايي دست اندركار و بر خي از ارگانهاي دولتي (حسيني مسئول قضائيه وقت) اقدام به فروش خاك معدن كرده و مبلغي معادل ٤٠٠ ميليون تومان خاك از معدن شركت به فروش رساندند. بنا بر خبرهاي منتشر شده در مقابل اين دزدي ها يكي از كارگران اين شركت كه خانه اش نزديك معدن بوده و شاهد اين نقل و انتقالات بوده است از خشم و در اعتراض به اين مساله جلوي كاميونها را گرفته بود ما او را بخاطر اعتراضش ٤٠٠ هزارتومان جريمه كردند.
لازم به یاد آوری است که اين كارگران قبلا نيز در روز ١٢ فروردين دست به تجمع اعتراضي زده و اعلام كرده بودند كه اگر پاسخي به آنها داده نشود بهمراه خانوادهايشان در مقابل كارخانه تجمع خواهند كرد تا حق و حقوقشان را بگيرند.
حزب کمونیست کارگری حمله به کارگران شرکت سازمايه پاكدشت تهران را شدیدا محکوم میکند و از مبارزه و تحصن آنها قویا حمایت میکند و دست تک تک آنها را به گرمی میفشارد. نه فقط دستمزدهای معوقه فورا باید پرداخت شود، بلکه دستمزدها باید افزایش یابد. نه فقط بیکارسازیها باید فورا متوقف گردد بلکه باید بیمه بیکاری مکفی به کارگران بیکار شده تعلق گیرد. نه فقط دزدها در کارخانه سازمایه پاکدشت باید دستشان رو شود بلکه باید اختیار مملکت را از دست مشتی آیت الله میلیاردر درآوریم. لازمه همه اینها اتحاد و همبستگی هرچه وسیعتر برای تحقق این خواست ها و گسترش مبارزه علیه جمهوری اسلامی است. حزب از همه کارگران و همه مردم میخواهد که از تحصن کارگران سازمایه حمایت کنند و به هر طریق ممکن به آنان یاری رسانند.
زنده باد اتحاد و همبستگی سراسری کارگران
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ مه ٢٠١٠ ٬ ٢٠ اردیبهشت ١٣٨٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *