اجتماعات گسترده دانشجویان علیه “طرح حجاب و عفاف” در دانشگاه های هنر و تهران

با اعلام طرح حجاب و عفاف، و در واقع تلاش رژیم برای مقابله با انقلاب جاری از طریق حمله به زنان و ایجاد رعب و وحشت در جامعه و در دانشگاه ها، دانشجویان علیه سیاست های ضد انسانی حکومت اسلامی برای تحمیل حجاب و جداسازی جنسی اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی کردند.
دیروز سه شنبه صدها تن از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به اجباری کردن مقنعه برای دختران و ایجاد ممانعت از ورود دخترانی که مقنغه ندارند به دانشگاه تجمع اعتراضی برپا کردند. این تجمع که دانشجویان دختر آنرا آغاز کرده بودند و با پیوستن پسران به حدود ۲۰۰۰ نفر می رسید، دانشجویان بر حق آزادی پوشش و آزادی بیان خود تاکید داشتند و اعلام کردند در مقابل این محدودیت ها ایستادگی می کنند و از حقوق خود کوتاه نمی آیند. در تجمع اعتراضی دانشجویان که ۴ ساعت به صورت تحصن و راهپیمایی در دانشگاه ادامه داشت دانشجویان پارچه نوشته ها و اعلامیه های مربوط به قوانین حجاب را پاره کرده و لگد مال کردند. در نهایت رئیس حراست مجبور شد در جمع دانشجویان حاضر شود و به آنان پاسخ بدهد ولی دانشجویان قانع نشده و اعلام کرده اند از حقوق خود کوتاه نمی آیند و آزادی پوشش را حق مسلم خود می دانند.
روز دوشنبه نیز دانشجویان دختر و پسر دانشگاه هنر در اعتراض به همین مورد یعنی اجباری کردن مقنعه برای دختران تجمع اعتراضی برپا کردند. دانشجویان خواهان آزادی و کوتاه شدن دست کثیف حکومت مذهبی از زندگی جامعه هستند و آزادی پوشش را حق خود می دانند.
حضور زنان در صف مقدم مبارزات جاری در ایران، پیشگامی زنان در انقلاب جاری و مبارزات آنان برای خلاصی از شر حکومت اسلامی و خصلت زنانه انقلاب، سران حکومت را از حضور زنان در جامعه و مبارزات جاری بیش از پیش به وحشت انداخته و برای زمینگیر کردن و سرکوب کل مبارزات مردم، تلاش می کند حضور زنان را در جامعه و دانشگاه را مورد حمله قرار دهند.
طرح “حجاب و عفاف” روی دیگر حکومت کهریزک و اوین است، ادامه تیراندازی اوباش اسلامی به سمت مردم به جان آمده از وحشیگری های دزدان و قاتلان اسلامی حاکم در ایران است، ادامه کشتن ندا و سهراب و اشکان است، ابزار سرکوب جامعه و بی حقوقی مفرط کارگران و تحمیل زندگی بارها زیر خط فقر به جامعه است. حکومت اسلامی وحشت زده از موقعیت شکننده و آینده بی افق خود می خواهد با تعرض وحشیانه به نیمی از جامعه فضای ترس و وحشت را بر جامعه مستولی کنند.
سازمان جوانان کمونیست همه دانشجویان را فرا می خواند تا علیه حجاب و برای آزادی پوشش و منع دخالت دولت و مذهب در زندگی جامعه و برای آزادی و برابری، همگام و متحد به صف مبارزه دانشجویان دانشگاه های هنر و تهران علیه سیاست های حکومت آپارتاید جنسی اسلامی بپیوندند. جوانان و دانشجویان در ایران نشان داده اند به کمتر از آزادی بی قید و شرط بیان، آزادی پوشش و برابری زن و مرد و جدایی دین از دولت رضایت نمی دهند و سیاست های سرکوبگرانه حکومت ضد انسانی اسلامی نمی تواند در عزم و اراده آنان برای سرنگونی حکومت اسلامی و به دست آوردن مطالبات به حقشان خللی وارد کند.
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد حکومت انسانی
سازمان جوانان کمونیست
۱۵ اردیبهشت ۸۹، ۶ می ۲۰۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *