تجمعات کارگران و مردم چندین شهر اصفهان به درگیری شدید با نیروهای سرکوب کشیده شد

گزارش شماره ۶ از اول مه در شهرهای استان اصفهان و پیام علی نجاتی از زندان دزفول

اصفهان: روز شنبه ١١ ارديبهشت در ساعت ٣ عصر در مقابل در ورودی دانشگاه اصفهان دانشجويان و مردم به مناسبت اول مه تجمع كردند. تجمع كنندگان در حمايت از كارگران با شعار “كارگر دانشجو اتحاد اتحاد” تظاهرات خود را آغاز كردند. اين تظاهرات به درگيری شديد با نيروهاي سركوبگر رژيم منجر شد.

دستگرد اصفهان: تعدادی از كارگران و مردم این شهر برای گرامیداشت اول مه در مقابل فرماندار این شهر تجمع كردند كه با حمله نيروهای انتظامی مواجه شدند. اوباش جمهوری اسلامی مورد يورش مردم قرار گرفتند و سه نفر از آنان خلع سلاح شدند. مزدوران رژيم به سمت مردم تيراندازی كردند و چند نفر از مردم را مجروح کردند.

فلاورجان: در این شهر نیز تعدادی از کارگران و مردم به مناسبت اول مه در مقابل اداره كار تجمع کردند. با دخالت نیروهای سرکوبگر و مقاومت مردم، درگیری شدیدی بین مردم و اوباش رژیم بوجود آمد. مردم دست به مقاومت جانانه زدند. بطوریكه جمهوری اسلامی از فولاد شهر اصفهان نيروی كمكی آورد. در اين درگيری چند نفر از مردم زخمی شدند.

خمینی شهر: در خمينی شهر نیر در ساعت 4 بعدازظهر مردم به مناسبت اول مه دست به تجمع زدند. اين تظاهرات به درگيری با نيروهای انتظامی منجر شد و تعدادی از مردم زخمی شدند.

همچنین به مناسبت اول مه، علي نجاتي رئيس هيات مديره سنديکای نيشکر هفت تپه که در زندان دزفول به سر میبرد، پیامی به مناسبت این روز منتشر کرده است:
کارگران ايران و جهان! روز جهاني کارگر، اول ماه مه را به همه کارگران و خانواده هايشان تبريک و شاد باش ميگويم. اين روز يادگار همبستگي و اتحاد تمامی کارگران در سرتاسر جهان است و لازم است ما کارگران بدانيم که ما براي رسيدن به خواسته ها و اهدافمان چاره ای جز اتحاد و همبستگی نداريم. کارگران بدون داشتن تشکل های مستقل خود نميتوانند براي به دست اوردن مطالبات خود کاري کنند. من و ديگر همکارانم در نيشکر هفت تپه به دليل ايجاد سنديکايی که خواست خودمان بود محاکمه شديم و به زندان انداخته شديم. ولي ما کارگران نبايد به هيچوجه دست از مبارزه برای خواسته هايمان و ايجاد تشکل های مستقلمان برداريم. اميد دارم که کارگران در هر جا که هستند بتوانند با اتحاد و با تشکل خود برای دفاع از حقوق و خواسته های خود موفق و سربلند باشند.
زنده باد اتحاد و همبستگی جهانی کارگران
علي نجاتي رئيس هيات مديره سنديکاي کارگران نيشکر هفت تپه
زندان دزفول اول ماه مه ۲۰۱۰، يازده ارديبهشت ۱٣٨۹

حزب کمونیست کارگری به برگزار کنندگان اول مه در شهرهای مختلف کشور درود میفرستد و همه مردم را به مبارزه متحد و یکپارچه برای آزادی علی نجاتی و کلیه زندانیان سیاسی فرامیخواند.

آزادی، برابری، حکومت کارگری
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد انقلاب انسانی برای حکومت انسانی
زنده باد جمهوری سوسیالیستی

حزب کمونیست کارگری ایران
۲ مه ۲۰۱۰، 12 اردیبهشت ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *