دوشنبه ۳۰ مهر: تجمعات سراسری بازنشستگان مخابرات

اعتراضات بازنشستگان به اختلاسهای دزدان حکومتی و به حقوقهای نازل و محرومیت از پایه ای ترین حقوق بدیهی خود نظیر بیمه رایگان، در روزهای مختلف و شهرهای مختلف ادامه دارد. امروز ۳۰ مهر بازنشستگان مخابرات همچون دوشنبه های دیگر در اعتراض به بی پاسخ ماندن مطالباتشان و برای پیگیری مطالبات خود  در شهرهای مختلفی تجمع کردند و در جاهایی چون اهواز و کرمانشاه دست به راهپیمایی زدند. اعتراض آنها به گرانیها و وضع بد معیشتی و بساط چپاول و دزدی حاکم است. افزایش حقوقها، درمان رایگان، پایان دادن به اختلاسها و بساط سرکوبگریها از جمله خواستهای سراسری بازنشستگان است. بازنشستگان مخابرات همچنین  به عدم اجرای تعهدات آیین نامه۸۹/۲۴ و به روز نشدن برخی مزایای شغلی خود اعتراض دارند.  تجمعات بازنشستگان مخابرات در این روز  از جمله در شهرهایی چون رشت، بیجار، اهواز، کرمانشاه، ایلام،  اصفهان ، سنندج ،اردبیل، مـــریــوان، خرم آباد و  تبریز برگزار شدند. 

بازنشستگان مخابرات در شعارهای اعتراضی خود با تاکید بر اجرای آیین نامه که میتواند اندک بهبودی در وضع بد معیشتی شان ایجاد کند به عنوان حق مسلم خود تاکید کرده و شعار میدادند: “نه مجلس، نه دولت، نیستند به فکر ملت”، “تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم”، “فقط کف خیابون بدست میاد حقمون” ، “سهامدار عمده حق ما ها را خورده”، بنیاد تعاون حق ماها را خورده”،  و “شرکت شده صد پاره، بخور بخور تو کاره”.  

یادآوری کنیم که نهاد حکومتی موسوم به “ستاد اجرایی فرمان امام” و تعاون سپاه پاسداران مالکیت شرکت مخابرات ایران را در تصاحب دارد.

بازنشستگان با شعارهای اعتراضی خود کل بساط چپاول  و دزدسالار حاکم را  به چالش کشیده و پیگیر مطالباتشان هستند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۲۱ اکتبر ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *