اطلاعیه پایانی کنفرانس کادرهای تشکیلات کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

کنفرانس شورای کادرهای تشکیلات کردستان حزب کمونیست کارگری ایران با حضور اکثریت اعضای شورای کادرهای تشکیلات کردستان حزب و با شرکت اعضایی از حزب و مهمانانی که به کنفرانس دعوت شده بودند به صورت آنلاین- ویدیویی برگزار شد. کنفرانس با پخش سرود انترناسیونال و یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان انقلاب جاری شروع شد و پس از چهار ساعت بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری های لازم با موفقیت به کار خود پایان داد. 

ابتدا حمید تقوائی لیدر حزب در سخنرانی افتتاحیه در مورد جایگاه کمیته کردستان در تحولات سیاسی جاری صحبت کرد و گفت:  در شرایط خیلی ویژه ای داریم این کنفرانس را برگزار میکنیم. شرایطی که یک جنبش عظیم سرنگونی طلبانه با پرچم زن زندگی آزادی در حرکت است و توده مردم منشاء تحولات بسیاری بوده اند. یکی از آخرین این تحولات  اعتصاب عمومی در کردستان بود که به فراخوان احزاب سیاسی در کردستان از جمله حزب ما بمناسبت دومین سالگرد قتل حکومتی مهسا ژینا امینی شکل گرفت و حرکتی بسیار موفق بود. کردستان متحزب است و از انقلاب ۵٧ تا به امروز نسبت به بقیه مناطق ایران خیلی پر جنب ‌و جوش و وسیعتر در میدان مبارزه بوده است. بخصوص در روند انقلاب زن زندگی آزادی کردستان بسیار فعالتر و چشمگیرتر از خیزشهای قبلی قد برافراشت و توجه کل ایران را به خود جلب کرد.  

کمیته کردستان نیز در این دوره بسیار فعالتر  و اجتماعی تر از گذشته کار کرده است و اکنون حزب ما، بخصوص کمیته کردستان، در میان فعالین اجتماعی و نهادها و تشکلها شناخته تر شده و معتبر و با نفوذتر از همیشه است.      

در این دوره نهاد نه به تابو، نه به خشونت علیه زنان و نهاد کولبران و سوخت‌بران شکل گرفتند و پیشرویهای خوبی داشتند. اما در دوره پیش ‌رو باید در عرصه های خیلی بیشتری فعال باشیم و مشارکت داشته باشیم. این را باید درک کرد که فقط ما نیستیم که مبارزه میکنیم، نهادها و فعالین و شبکه های بسیاری در دوسال اخیر  فعال شده اند. باید رابطه نزدیکی با همه برقرار کنیم و به عنوان عامل اتحاد و همکاری همه فعالین و جنبش های اعتراضی عمل کنیم. خط و سیاستهای رادیکال و انسانی ما می تواند زمینه ساز این اتحاد باشد. کافی است مبارزه دیگران را نیز به رسمیت بشناسیم و به همه نشان دهیم که معیار ما دوری یا نزدیکی افراد به حزب نیست بلکه نقش فعال هر فرد و نهاد مبارزاتی در هر عرصه مبارزاتی معین (علیه اعدام، دادخواهی، علیه حجاب، نه به تابو، کولبران و غیره) است. باید به همه نشان دهیم امر و هدفی بجز اتحاد و پیشبرد مبارزه  مشترک و جمعی را دنبال نمی کنیم. این سیاست در خارج کشور – مثلا در عرصه (مبارزه علیه اعدام و یا برای آزادی زندانیان سیاسی) تا کنون نتایج  مثبت و دستاوردهای ملموسی داشته است و باید تلاش کنیم بر متن شرایط مساعد مبارزه در کردستان نیز چنین کارزارها و فعالیت‌های مشترکی شکل بگیرد و گسترش بیابد. 

بعد از تصویب آیین نامه و معرفی هیئت رئیسه، مینا بهروزی دبیر موقت کمیته گزارش فعالیت در فاصله دو کنفرانس و چهار ماه اخیر فعالیت کمیته تحت مسئولیت خود را ارائه داد و به فعالیت عرصه های مختلف تشکیلات کردستان حزب که قبل از کنفرانس در اختیار اعضای شورای کادرها قرار داده شده بود اشاره کرد. مینا بهروزی با اشاره به اینکه در دور گذشته شاهد تحولات زیادی بوده ایم به تحولات در اوضاع سیاسی، اجتماعی و اعتراضی در کردستان که در سطح سراسری در فعالیت های تشکیلات کردستان حزب بازتاب داشته است اشاره کرد که مهمترین آن تجمعات و اعتراضات بازنشستگان و معلمان و اعتصاب عمومی مردم کردستان در دومین سالگرد قتل حکومتی ژینا مهسا امینی بود. او در بخش دیگری از سخنانش به نقش کمیته کردستان و تلاش برای تحکیم مبارزات مردم در کردستان با مبارزات سراسری از جمله ارتباط با فعالین داخل، کار میدانی، حضور در مدیای اجتماعی و برنامه های روزانه در تلویزیون ایسکرا اشاره کرد. سپس اعضای کمیته کردستان در جهت تکمیل گزارش و اعضای شورای کادرها و مهمانان نیز پیرامون گزارش اظهار نظر کردند. 

بخش دوم کنفرانس شورای کادرهای تشکیلات کردستان بحث بر سر پلاتفرم شش ماه آینده کمیته بود که قبل از کنفرانس در اختیار اعضای شورای کادرها قرار داده شده بود. کنفرانس این پلاتفرم را برای فعالیت دور آتی تشکیلات کردستان حزب مورد تاکید قرار داد. 

مبحث آخر کنفرانس به انتخابات کمیته کردستان اختصاص داشت. کنفرانس برای هدایت فعالیت دور آتی ۱۲ نفر را به عنوان اعضای کمیته کردستان انتخاب کرد که عبارتند از: ژینو ابراهیمی، سیما بهاری، مینا بهروزی، آسو حسین زاده، غریبه حسینی، شمی صلواتی، عزیزه لطفی، عبدل گلپریان، سیاوش مدرسی، جمیله میرکی، شاهرخ نقدی و ستار نوری زاد.

در بخش انتخاب دبیر کمیته، ژینو ابراهیمی و عبدل گلپریان کاندید دبیر کمیته بودند که عبدل گلپریان به عنوان دبیر کمیته کردستان حزب انتخاب شد. کنفرانس شورای کادرهای تشکیلات کردستان حزب پس از چهار ساعت بحث و اظهار نظر راهگشا، و امیدبخش به پایان رسید.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ اکتبر ۲۰۲۴، ۲۹ مهر ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *