سه شنبه ۲۴ مهر: اعتراضات کارگران ارکان ثالث در پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی

امروز ۲۴ مهر  کارگران  ارکان ثالث در پالایشگاه های هفتم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی دست از کار کشیده و با برپایی تجمعات و فریاد شعارهای اعتراضی خود پیگیر مطالبات پاسخ نگرفته خود شدند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت (ارکان ثالث) از روز گذشته با اعتصاب کارگران رسمی که از صدور پرمیت (مجوز کار در مناطق عملیاتی پالایشگاه ها) بصورت اعتراضی امتناع کردند، کارگران ارکان ثالث نیز در هماهنگی و اتحاد دست از کار کشیدند. در پالایشگاه هایی که از تجمعات این کارگران جلوگیری به عمل آمد، اعتراض آنها بصورت تعطیلی کامل در آمد. طبق این گزارش   مطالبات فوری کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری در مجتمع گاز پارس جنوبی عبارتند از:

حق تشکل، تجمع و اعتراض، حذف کامل شرکتهای پیمانکاری، بازگشت به کار فوری و بی قید و شرط حجت رضایی از کارگران پارس جنوبی، یاسر احمدی نژاد و هرمزی از کانرگران ملی حفاری و پایان دادن به برخوردهای امنیتی با کارگران معترض، عمل به توافقات قبلی علی الخصوص موضوع مرخصی استحقاقی و پرداخت حق کمپ (هزینه قطع امکانات رفاهی) که به صورت یکجانبه توسط برخی از مسئولان مجتمع گاز تغییراتی در آن صورت گرفته است.

-اجرای صحیح طرح طبقه بندی مشاغل و نظام پرداخت عادلانه و همتراز با کارگران رسمی و قراردادی پیرو توافقات قبلی با وزارت نفت، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای رانندگان غیرمالک خودروهای استیجاری، ساماندهی تردد و ایجاد امنیت شغلی برای آنان، و اجرایی شدن بدون تبعیض تردد ۱۴ روز کار ۱۴ روز استراحت برای کارگران اداری و پشتیبانی.

شورای سازماندهی اعترضات کارگران ارکان ثالث و پیمانی نفت ضمن گزارش این اعتراضات و اعلام حمایت خود از تجمعات کارگران ارکان ثالث و رسمی بر گسترش اعتراضات بخش های مختلف نفت و جمع کردن بساط پیمانکاران مفتخور  غارتگر و اختلاسها و مقابله با تعرضات معیشتی و کاری خود تاکید کرده است.

تعیین روزهای اعتراضی ثابت سه شنبه از سوی کارگران ارکان ثالث و دوشنبه از سوی کارگران رسمی نفت در مناطق نفت خیز جنوب و نیز شرکت فعال خانواده ها در اعتراضات کارگران رسمی ابعاد اجتماعی و استمرار اعتراضات در نفت را به نمایش میگذارد و تکثیر سراسری آن تقویت کننده اعتراضات در سراسر نفت خواهد بود.

حزب کمونیست کارگری از اعتراضات بخش های مختلف کارگران نفت و اعتراضاتشان حمایت و پشتیبانی میکند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۵  اکتبر ۲۰۲۴–

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *