رفتار ضد بشری حکومت اسلامی با آوارگان افغانستانی علیه همه مردم و علیه انقلاب زن زندگی آزادی است

هر روز بر ابعاد رفتار ضد انسانی جمهوری اسلامی با آوارگان افغانستانی،دستگیری و تهدید و تحقیرافزوده می‌شود. احمدرضا رادان، فرمانده جنایتکار و منفورنیروی انتظامی با تهدید مردم به پناه دادن به آوارگان افغانستانیبی‌شرمانه می‌گوید: “مهاجران غیرمجاز” اجازه‌اشتغال و اسکان در این کشور را ندارند و شغل‌دادن و اجاره‌دادن مکان به آنان جرم ومستوجب تعقیب است. نیروی انتظامی در سال جاری بیش از نیم میلیوننفر را به جرم افغانستانی بودن، دستگیر و رد مرز کرده‌ و متعهد به اخراج دو میلیون نفر در سال جاری است”.
جمهوری اسلامی با بکارگیری همه امکانات دولتی، از وزارت کشور و دستگاه‌های سرکوب امنیتی تا نیروی انتظامی، ارتش سایبری در شبکه‌‌های اجتماعی و رسانه‌های حکومتی علیه آوارگان افغانستانی به خط شده‌اند. هشتگ راه‌اندازی کرده‌‌اند و احساسات عمومی را علیه این انسانهای شریف و بی‌پناه تحریک می‌کنند. با اتهامات بی اساس آنان را مسبب و مقصر همه کمبودها و ناکامی‌ها، ورشکستگی و فلج اقتصادی، بیکاری و گرانی و سقوط ارزش پول کشور معرفی می‌کند.

سیاست فاشیستی جمهوری اسلامی علیه مهاجرین افغانستانی سیاست همیشگی جمهوری اسلامی بوده و هدفی جز انداختن گناه مشکلات به گردن مهاجرین و خود را از زیر ضرب بیرون بردن نداشته است. اینبار در فضای امروز جامعه ایران این تهدیدات و این سیاست ضد انسانی هدف مشخص‌تری را هم دنبال میکند و آن انداختن مردم به جان هم و ایجاد دست اندازی جدید علیه جنبش انقلابی زن زندگی آزادی است. می‌خواهد افغانستانی ها را سپر بلا کند و مردم را از مساله اصلی سرنگونی دور کند.

مردم شریف و انساندوست ایران
سیاست جمهوری اسلامی علیه مهاجرین افغانستانی توطئه ای علیه اتحاد مردم و علیه جنبش زن زندگی آزادی است. اینتوطئه‌ را باید خنثی کنیم. طالبان چه در کابل، چه تهران، دشمن مشترک ما و دو روی یک سکه‌اند. ما از همه مردم آزادیخواه، تشکل‌های کارگری و معلمان، سازمان‌های مردم نهاد، فعالین سیاسی، نویسندگان و هنرمندان می‌خواهیم نسبت رفتارهای بی‌شرمانه علیه پناهندگان افغانستانی در ایران واکنش فوری نشان دهند و به اتحاد همه مردم از مهاجر و غیرمهاجر کمک کنند.

حزب کمونیست کارگری ضمن محکوم کردن فاشیسم جمهوری اسلامی، همه مردم را به حمایت از حقوق شهروندی مهاجرین افغانستانی و اتحاد و یکپارچگی برای سرنگونی حکومت منحوس جمهوری اسلامی فرامی‌خواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۱ مهرماه ۱۴۰۳
۱۲ اکتبر ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *