تجمع کارگران آسفالت طوس چادرملو و سنگ آهن بافق یزد  و فراخوان بازنشستگان فولاد و معدن و تامین اجتماعی به تجمع برای یکشنبه ۲۲ مهر

امروز پنجشنبه ۱۹ مهر کارگران شرکت آسفالت طوس معدن چادرملو در اعتراض به وضع بد معیشتی و شغلی خود و با مطالبه افزایش پایه حقوق برای پنجمین روز دست به اعتصاب و تجمع زدند. کارگران آسفالت طوس می‌گویند که در برابر کار سختی که انجام میدهند مزد کمی به آنها پرداخت میشود که ته تناسبی با کار آنها و نه با هزینه های زندگی دارد.  مشکل دیگر این کارگران محرومیت از بیمه رایگان و باکیفیت است و این کارگران بر حل مشکلات بیمه ای خود تاکید دارند.

در این روز همچنین کارگران شرکت سنگ آهن بافق نیز در ادامه اعتراضاتشان در رابطه با مشکلات معیشتی و کاری دست به تجمع زدند.

خبر دیگر اینکه بازنشستگان فولاد و معدن و تامین اجتماعی در ادامه یکشنبه های اعتراضی خود و برای پیگیری مطالباتشان به تجمع برای روز ۲۲ مهر  فراخوان داده اند. بازنشستگان فولاد در مقابل صندوق بازنشستگی و بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل تامین اجتماعی تجمع خواهند کرد. این فراخوانها با شعارهای “نه تهدید، نه زندان، دیگر اثر ندارد”، “فقط کف خیابان بدست میاد حقمون” پاسخی به حمله وحشیانه سرکوبگران حکومت به تجمع بازنشستگان فولاد و معدن در یکشنبه گذشته است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۰ اکتبر ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *