اعتراضات بازنشستگان در کرمانشاه، کارگران شهرداری و نفت و اخباری دیگر

امروز هفدهم مهرماه بازنشستگان استان کرمانشاه از جمله معلمان بازنشسته طبق قراری از قبل اعلام شده همچون سه شنبه های گذشته مقابل صندوق بازنشستگی کشوری تجمع داشتند. اعتراض بازنشستگان به بی پاسخ ماندن مطالبات خود، به فقر و گرانی و چپاولگریهای حاکم و بساط سرکوب حکومت است. بازنشستگان کرمانشاه با به دست گرفتن بنری با نوشته “لشکری، کشوری، تامین اجتماعی اتحاد اتحاد” بر اتحاد بخش های مختلف بازنشستگان تاکید کرده و خود پیشتاز برپایی تجمعات مشترک بوده اند. در این تجمع اعتراضی بازنشستگان شعار میدادند: “وعده زیاد شنیدیم اما عمل ندیدیم “، “معلم زندانی آزاد باید گردد “، “کارگر زندانی آزاد باید گردد، “اسماعیل گرامی آزاد باید گردد”، “ایران پر درآمد، چه بر سر تو آمد؟؟”، و “معیشت ، “منزلت ، حق مسلم ماست”.

این بازنشستگان با فریاد ” اتحاد اتحاد علیه فقر و فساد” و دیگر شعارهای اعتراضی خود کل جامعه را به اعتراض مبارزاتی می خوانند.

در این روز همچنین خانواده های کارگرن شهرداری مریوان بدلیل عدم پرداخت حقوقهایشان در حیاط شهرداری تجمع کردند و خواستار پرداخت فوری حقوقهای معوقه شدند.

حرکت اعتراضی دیگر در این روز از سوی کارگران سیمان لامرد در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدهایشان صورت گرفت. همچنین امروز رانندگان درون شهری اصفهان نیز در اعتراض به کم شدن سهمیه گازوییل و فشارهای اقتصادی، تجمع و اعتراض کردند.

از سوی دیگر اعتراضات در نفت گسترده است. روز گذشته علاوه بر تجمعات اعتراضی کارگران رسمی که قبلا بازتاب دادیم، کارگران پتروشیمی ارغوان گستر ایلام در حمایت از کارگران احضار شده، تجمع کرده و خواستار آزادی همکاران بازداشتی خود شدند. اعتراضات این کارگران از حدود سه ماه قبل با خواست بازگشت به کار و تعیین تکلیف شغلی شان آغاز شده و همچنان ادامه دارد. کارگران از مکان همکاران بازداشتی خود خبر ندارند.

اعتراض کارگران پتروشیمی ارغوان گستر ایلام در حالی از حدود سه ماه پیش ادامه پیدا کرده که آن‌ها خواستار بازگشت به کار و تعیین تکلیف وضعیت شغلی خود هستند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۸ اکتبر ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *