تجمعات بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف و تجمع معلمان نسیم شهر

امروز شانزدم بازنشستگان مخابرات برای پیگیری مطالبات خود دست به تجمع سراسری زدند. شهرهایی که این تجمعات برگزار شدند از جمله عبارتند از:  ایلام ، تبریز، کرمانشاه، مریوان، اردبیل، تهران، رشت،  شیراز، همدان، سنندج، بیجار، اهواز، اصفهان، خرم آباد،  ارومیه،  بندرعباس، بروجرد،

در این تجمعات بازنشستگان مخابرات با شعار “ستاد اجرایی حق ماها را خورده”  اعتراض خود را  به چپاولگریهای  ستاد اجرایی و تعاون سپاه (مالکان شرکت مخابرات) فریاد زدند . بازنشستگان  همچنین با فریاد مرگ بر سلطانی (مدیر عامل مخابرات) بر برکناری او تاکید داشتند. برخی دیگرشعارهای بازنشستگان در این تجمعات عبارت بودند از “این همه بی عدالتی هرگز ندیده ملتی”، ” مخابرات ایران، افتاده دست دزدان!”، “بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن”، “بازنشسته می میرد، ذلت نمی پذیرد”، می ایستیم، می میریم، حقمون را میگیریم”، “شرکت پر درآمد! چه بر سر تو آمد؟!”، ” شرکت شده چند پاره بخور بخور تو کاره”، و “فقط کف خیابان بدست میاد حقمون”.  

در این روز همچنین معلمان نسیم شهر بهارستان در اعتراض به نداشتن سرویس رفت و برگشت به روستاها، در ادارۀ آموزش و پرورش بهارستان۲ تجمع کرده و زنگ اول کلاسهای شیفت صبح را تعطیل کردند. این دومین تجمع آنها برای برقراری سرویس است. تجمع قبلی  این معلمان روز شنبه ۱۴ مهر برگزار شد. بنا بر گزارشات ادارۀ آموزش و پرورش هر ساله برای معلمان مناطق روستایی و شهرستانهای استان تهران، سرویس رفت و برگشت برقرار می‌کرد. اما امسال از ابتدای مهرماه تاکنون از جانب اداره‌های شهرستانهای استان تهران به معلمان گفته‌ شده که بودجه نداریم و وزارتخانه مجوز برقراری سرویس برای معلمان مناطق روستایی و شهرهای اطراف تهران را نمی‌دهد.  مدارس نا امن و کپری، نبود سرویس ایاب و ذهاب برای دانش آموزان و معلمان  از جمله موضوعات اعتراضات معلمان در سطح سراسری است. در برخی مناطق کشوری بدلیل دوری مدارس،  نبود سرویس ایاب و ذهاب باعث محرومیت تعدادی از کودکان از تحصیل شده است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۷ اکتبر ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *