جدید ترین

تجمعات بازنشستگان فولاد و معدن و تامین اجتماعی در چندین شهر- اتحاد اتحاد علیه فقر و فساد

امروز پانزدهم مهرماه بازنشستگان صنایع فولاد و معدن  بنا بر فرخوان قبلی در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و عدم اجرای توافقات مندرج در صورتجلسه ها از شهرهای مختلفی به تهران آمده و مقابل نهاد جمهوری اسلامی در خیابان پاستور تجمع داشتند.  از همان آغاز صبح نیروهای سرکوب در محل حضور داشتند. بازنشستگان شعار میدادند: “معیشت، منزلت/ حق مسلم ماست”، “گرانی، تورم/ بلای جان مردم”، “فقط کف خیابون/ به‌دست میآد حقمون”، “فولادی داد بزن/ حقتو فریاد بزن”، “بازنشسته داد بزن/ حقتو فریاد بزن “، و “اتحاد اتحاد/ علیه ظلم و فساد”.

بنا بر خبرها در حالیکه بازنشستگان شعارهای اعتراضی خود را فریاد میزدند مورد حمله وحشیانه نیروهای  سرکوب قرار گرفتند. بازنشستگان معترض با فریاد بیشرف، بیشرف و مقابله با آنها به تجمع خود ادامه  داده و تلاش میکردند افراد بازداشتی را از دست سرکوبگران آزاد کنند. اما حمله نیروهای انتظامی شدیدتر شده و در این میان عده ای مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و چند نفری هم دستگیر شدند. در میان تصاویر، بازنشسته ای را مشاهده میکنیم که بخاطر ضرب و شتم بر زمین افتاده و کارگران او را بلند کرده و با خود میبردند. بازنشستگان میگویند از دیروز تهدیدها شروع شد که تجمعات را کنسل کنید چون احتمال حمله اسرائیل  هست.!! و امروز با یورش سرکوبگران، اسرائیل و اسرائیلی ها را شناختیم!

در این روز بازنشستگان فولاد معدن در اهواز نیز تجمع داشتند. تجمعات  قبلی بازنشستگان فولاد و معدن در ۸ مهر برگزار شد و یک بنر برجسته آنها  با مضمون “مشاغل بیماری زای فولاد و بازنشستگی بدون درمان فولاد، یادآور زمان برده داری است” جوهر اصلی اعتراض آنان  را بیان میکرد.

امروز همچنین بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای اهواز، مشهد، رشت  و شوش همچون یکشنبه های گذشته تجمع داشتند. در شوش بازنشستگان از کرخه و شوش و هفت تپه در مقابل فرمانداری جمع شده بودند . در این تجمع بازنشستگان از مشکلات معیشتی خود سخن گفتند. از اینکه حقوقها با وجود گرانیها و محرومیت از بیمه درمانی رایگان و رشد هر روزه قیمت کالاها حتی یک هفته آنها را کفاف نمیدهد حرف زدند و با شعارهای “گرانی، تورم، مال ماست، انگل زاده آمریکاست”، “حقوق بازنشسته فقط واسه یک هفته” فریاد اعتراضشان را بلند کردند. دیگر شعارهای این بازنشستگان عبارت بودند از” کارگر زندانی آزاد باید گردد”، “شریفه محمدی آزاد باید گردد”،”ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما”،  و”کو مهار تورم، دروغ نگین به مردم” فریاد خود را به وضعیت حاکم بلند کردند.

در اهواز بازنشستگان در مقابل سازمان تامین اجتماعی تجمع کرده وشعار میدادند:” هم‌مجلس، هم دولت، ظلم میکنند به ملت”، “دولت جنایت میکند، مجلس حمایت میکند”، و “سفره ی بی نان ما، چه میخواهید از جان ما؟”.  

در رشت بازنشستگان مقابل تامین اجتماعی تجمع داشتند و با در دست داشتن پوستر هایی از شریفه محمدی و بنرهایی که بر روی آنها خواستهای خود را نوشته بودند شعارهای اعتراضی شان را سر دادند. در کرمانشاه بازنشستگان کشوری همراه با تامین اجتماعی و مخابرات برای ۱۷ مهر فراخوان به تجمع داده اند. اعتراض بازنشستگان به فقر و تورم و گرانی،  به حقوقهای ناچیز زیر خط فقر، به تبعیض و نابرابری و به بساط چپاول و دزدی سرکوبگران حاکم است. جنگ افروزی کافیه، سفره ما خالیه شعار اعتراضی بخشهای مختلف بازنشستگان برای فراخوانهای اعتراضی این هفته بوده است.

.حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۶  اکتبر ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *