اعتراض کارگران رسمی پالایشگاه مجتمع پارس جنوبی و اخباری دیگر

امروز چهارشنبه یازده مهر کارگران رسمی شاغل در پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی. SPGC در عسلویه در اعتراض به بی پاسخ ماندن مطالبات خود دست به تجمع زدند. اعتراضات کارگران رسمی نفت گسترده ترشده و اهم خواستهای آنان عبارتند از:

 بازنشستگان_فولاد ومعدن در اعتراض به عدم پاسخگویی به مطالبات اعلام شده  خود باردیگر  به تجمعی سراسری در تهران فراخوان داده  اند. این تجمع در ساعت  ۹ صبح  روز پانزده مهر در مقابل دفتر پزشکیان بر پا خواهد شد. تجمع قبلی این بازنشستگان در هشتم مهر ماه بر گزار شد.

همچنین بنا به خبر منتشر شده از سوی شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران،  کادر درمان و پرستاران نیز در ادامه اعتراضاتشان به برپایی تجمعات سراسری در شهرهای مختلف در همان روز پانزدهم مهرماه فراخوان داده اند. مکان این تجمعات در تهران مقابل ساختمان اصلی وزارت بهداشت و  در شهرهای دیگر داخل دانشگاه علوم پزشکی تعیین شده است.

 پرستاران در فراخوان اعتراضی خود  ضمن اشاره به گذشت یکماه از اعتراضات قبلی خود و بی پاسخ ماندن مطالباتشان و سیاستهای تفرقه افکنانه حکومت تاکید کرده و می نویسند:” ما از حق و حقوق صنفی معیشتی خود کوتاه نخواهیم آمد و تنها با اعتراضات سراسری و متحد میتوانیم حقمان را بگیریم”.  پرستاران اقدام بعدی خود در جهت احقاق حقوقشان  را  اعتصاب در روز پرستار اعلام کرده اند.

  شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران ضمن حمایت از تلاشهای متحدانه همکاران، از همه پرستاران و کادر درمانی سراسر کشور خواسته است که  با یکپارچگی و اتحاد سراسری پیگیر مطالباتشان شوند.

علاوه بر مطالبه پرداخت فوری معوقات مزدی اهم مطالبات پرستاران عبارتند از:   اصلاح فوری احکام کارگزینی از ابتدای امسال و افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم و گنجاندن  فوق العاده خاص با ضریب ۳ در حکم کارگزینی، بازنگری و اجرای کامل و درست قوانین ارتقاء بهره‌وری- تعرفه گذاری خدمات پرستاری و قانون مشاغل سخت و زیان آور، بازنگری اساسی مبلغ حق لباس، مسکن و سایر رفاهیات و گنجاندن آنها در حکم کارگزینی متناسب با افزایش تورم، حذف اضافه کاری اجباری،  بازنگری و افزایش نرخ ساعت اضافه کار متناسب با افزایش تورم( به ازای هر ساعت اضافه کار حداقل ۲۰۰ هزار تومان )،   استخدام نیروی جدید و جبران کمبود پرستار و کاهش فشار کاری با اولویت بی قید و شرط و فوری تمامی پرستاران قراردادی- شرکتی و پرستارانی که در زمان کرونا خدمت نموده‌اند،  تامین امنیت جانی پرستاران به خصوص در اورژانس ها،  و حذف مالیات از حقوق پرستاران،

آخرین خبر اینکه حسن واحدی از معلمان معترض در خراسان شمالی به دادگاه انقلاب احضار شد.  او با اتهام تبلیغ علیه نظام باید در تاریخ ۲۶ آبان سال جاری در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان بجنورد حاضر شود . شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در درج این خبر ضمن محکوم نمودن پرونده سازی های امنیتی علیه معلمان معترض، خواهان آزادی معلمان زندانی و مختومه شدن پرونده های امنیتی برای معلمان و سایر اقشار اجتماعی شده است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۲  اکتبر ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *