تجمعات بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف و دفاع از شریفه محمدی و معدنچیان طبس در سطح بین المللی – شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد

بازنشستگان مخابرات در ادامه دوشنبه های اعتراضی خود برای پیگیری مطالباتشان در شهرهای مختلفی تجمع کردند.  بنا گزارشات تا کنونی این تجمعات در این هفته در شهرهای  کرمانشاه،  اهواز ، تهران ، اردبیل،  رشت، تبریز، مریوان، خرم آباد، ارومیه، ایلام و یزد  برگزار شدند.

در این تجمعات بازنشستگان با شعارهای اعتراضی خود علیه فقر و بی تامینی و علیه چپاولگریهای سهامداران عمده مخابرات صدای اعتراضشان را بلند کردند. از جمله شعارهای بازنشستگان عبارتند از: “بازنشسته به پا خیز، علیه ظلم و تبعیض!”، ” شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد”، ” وعده  وعید کافیه، سفره ما خالیه!”، “ستاد اجرایی حق ماها را خورده! “، “بنیاد تعاون سپاه حق ماها را خورده!”

اعتراض بازنشستگان در سطح سراسری به فقر و تبعیض و نابرابری و بساط چپاولگریهای حاکم و سرکوبگریهای حکومت است.  بازنشستگان مخابرات بعلاوه به  عدم اجرای آیین نامه سال ۸۹ که اندک بهبودی در وضعیت حقوقی شان ایجاد میکند و نیز عدم  افزایش سهم بیمه تکمیلی شان از بیست درصد به پنجاه درصد اعتراض دارند.

 دو نهاد دزد “بنیاد تعاون” و “ستاد اجرایی فرمان امام” که گردانندگانش سران رده بالای حکومت تا بیت خامنه ای هستند، سهامداران اصلی و غارتگران مخابرات و ستاد اجرایی امام  هستند.

روز گذشته کارگران فولاد مادکوش بندر عباس نیز در اعتراض به مشکلات معیشتی و شغلی از جمله سطح پایین حقوقها،  عدم پرداخت به موقع دستمزد و مزایا و تبعیض در پرداختها  با مسدود کردن راه های منتهی به کارخانه برای دومین روز تجمع داشتند.

آخرین خبر اینکه حمایت ها از کارگران معدن طبس ادامه دارد. روز گذشته یک محور مهم اعتراضات بازنشستگان اعلام همبستگی با این کارگران بود. در سطح جهانی نیز این حمایت ها  جریان دارد و بنا به گزارشات منتشر شده در پاسخ به نامه کنفدراسیون کار ایران لوک تریانگل دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری با ابراز تأسف عمیق از فاجعه انفجار در معدن زغال سنگ معدنجوی طبس و همدردی با خانواده‌های قربانیان اعلام کرد که این کنفدراسیون در حال هماهنگی با دیگر سازمان‌های جهانی کارگری برای رسیدگی به نقض گسترده حقوق کارگران و اتحادیه‌های کارگری در ایران است.

همچنین کارزار حمایت از شریفه محمدی کارگران که با حکم اعدام در لاکان رشت بسر میبرد.تا کنون بازتاب جهانی بسیاری داشته است. از جمله در اعتراض  به این حکم آنتونیو تاجانی وزیر امور خارجه و همکاریهای بین المللی ایتالیا در پاسخ به سه تشکل کارگری ایتالیا(CGIL, CISL, UIL) که خواستار دخالت فوری دولت ایتالیا برای لغو حکم اعدام شریفه محمدی، فعال مستقل کارگری شده بودند، اعلام کرد که دولت ایتالیا در خصوص پرونده خانم شریفه محمدی از مقامات ایرانی خواسته است که حکم اعدام او را مورد بازنگری قرار داده و تضمین کامل حقوق بشر و توقف مجازات اعدام را مورد توجه قرار دهند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ مهر ۱۴۰۳، ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *