مردم ایران و اسرائیل چه می‌خواهند؟ به بهانه پیام نتانیاهو به مردم ایران- حمید تقوائی

نتانیاهو در پیامی به مردم ایران از دوستی مردم اسرائیل و ایران صحبت می‌کند. بی شک مردم ایران و اسرائیل خصومتی با هم ندارند اما ایشان همان اندازه نماینده مردم و صلح و آرامش مورد نیاز مردم منطقه است که خامنه‌ای!

حزب لیکود و حزب‌الله، تروریسم اسلامی و فاشیسم یهودی، دو روی یک سکه‌اند؛ از یکدیگر ارتزاق می‌کنند و به یکدیگر توجیه و زمینه می‌دهند.

نتانیاهو از آینده صلح‌آمیز خاورمیانه می‌گوید اما دولت او بهمان اندازه جمهوری اسلامی باعث و بانی جنگ و کشتار در خاورمیانه است. ریشه ناآرامی‌ها و جنگ و تنش جنگی مزمن در خاورمیانه، که با تاسیس دولت اسرائیل بدنبال جنگ جهانی دوم تا امروز همچنان ادامه داشته است، آواره کردن مردم فلسطین و پایمال کردن مستمر حق آنها برای زندگی در سرزمین خودشان است. آخرین تلاش برای حل این زخم کهنه بر پیکر بشریت طرح دو دولت بود که در پیمان اسلو به امضای دولت وقت اسرائیل، سازمان الفتح و دولت آمریکا رسید. قراردادی که حق تشکیل دولت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی بعد از جنگ ۶ روزه را برسمیت می‌شناخت و می‌توانست مبنای زندگی مسالمت‌آمیز میان مردم فلسطین و اسرائیل در کنار یکدیگر باشد. اما نیروهایی که امروز خاورمیانه را به آتش کشیده‌اند هر دو مخالف سرسخت طرح دو دولت هستند. هم اسلامیون و هم حزب لیکود طرح دو دولت را خیانت به مردمی که ادعای نمایندگی آنان را دارند می‌دانند. اسحاق رابین امضاکننده پیمان اسلو بوسیله افراطیون حزب لیکود، حزب آقای نتانیاهو، ترور شد و انور سادات، از مدافعین طرح دو دولت، به جرم قرارداد صلح با اسرائیل بوسیله اخوان‌المسلمین، پدرخوانده حماس، به قتل رسید. در واقع نیروهائی که امروز دو طرف جنگ در خاورمیانه قرار گرفته‌اند (حماس و حزب‌الله و جمهوری اسلامی در یکسو و دولت حزب لیکود در سوی دیگر) هر دو از ترورکنندگان طرح دو دولت هستند. این نیروها امر بر حق مردم فلسطین را بزیر رتوریک و تخاصم و جنگ قومی – مذهبی بین یهودیت و اسلامیت مدفون کرده‌اند. یکی می‌خواهد اسرائیل را بدریا بریزد و دیگری در صدد پاکسازی قومی فلسطینیان است. زخم کهنه مردم آواره فلسطین و در نتیجه تنش و جنگ و کشتار در خاورمیانه در قالب قومی – مذهبی که فاشیسم یهودی و تروریسم اسلامی به مساله فلسطین داده است حل نخواهد شد. برای حتی نزدیک شدن به طرح دو دولت باید نیروها و دولت‌های اسلامی در ایران و کشورهای اسلامزده، و راست افراطی در اسرائیل کنار زده بشوند.

مردم ایران دست اندکار بزیر کشیدن جمهوری اسلامی هستند و هر درجه تضعیف این حکومت جهنمی و نیروهای نیابتی‌اش در منطقه، جنگ مردم ایران با حکومت اسلامی را تسهیل خواهد کرد. از سوی دیگر با هر پیشروی مردم ایران در مبارزه با جمهوری اسلامی و نهایتاً سرنگونی این حکومت خونریز کمر نیروهای تروریستی اسلامی شکسته خواهد شد و این بنوبه خود فرش را از زیر پای راست افراطی نظیر حزب لیکود نیز خواهد کشید.

نظم تازه خاورمیانه که آقای نتانیاهو از آن دم می‌زند تنها با برسمیت شناسی حق تشکیل دولت مستقل فلسطینی می‌تواند صلح و آرامش را به خاورمیانه باز گرداند. در خاورمیانه آزاد فردا نه برای تروریسم اسلامی جایی هست و نه برای فاشیسم اسرائیلی.

۹ مهر ۱۴۰۳، ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴

مندرج در ژورنال شماره ۸۴۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *