avazi

درمورد درگذشت رفیق عوفی ماضی (ابو کریم)

avazi

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری
رفیق عوفی ماضی مشهور به ابوکریم عضو دفتر سیاسی “حزب کمونیست کارگری چپ عراق” در سن ٦٠ سالگی در روز ١٣ اکتبر بدلیل سکته قلبی درگذشت.
ابوکریم یکی از رهبران کارگری محبوب و شناخته شده در عراق بود که سالهای طولانی عمرش را صرف مبارزه در راه متشکل کردن کارگران عراق کرد. ابوکریم رئیس اتحادیه کارگران خدمات عراق و از رهبران فدراسیون شوراها و سندیکاهای عراق بود و بدلیل پیگیری، جسارت و از خودگذشتگی در مبارزه علیه ظلم و نابرابری و استثمار، به رهبری محبوب در میان کارگران عراق تبدیل شد. رژیم صدام بارها ابوکریم را دستگیر و به زندان انداخت و تحت شکنجه قرار داد اما علیرغم همه این فشارها ابوکریم با جسارت به مبارزه ادامه داد.
ابوکریم در سال ٢٠٠٣ به عضویت حزب کمونیست کارگری عراق و چند سال پس از آن به عضویت حزب کمونیست کارگری چپ عراق درآمد و پس از مدت کوتاهی عضو کمیته مرکزی و دفتر سیاسی این حزب شد. متاسفانه بیماری قلبی خیلی زود ابوکریم را از پا درآورد و طبقه کارگر و مردم ستمدیده عراق یکی از رهبران خوب و لایق خود را از دست دادند.
حزب کمونیست کارگری ایران درگذشت ابوکریم عزیز را صمیمانه به خانواده ابوکریم، به کارگران و مردم عراق، به کمونیست ها و تک تک اعضا و رهبری حزب کمونیست کارگری چپ عراق تسلیت میگوید و عمیقا خود را در غم از دست دادن این رفیق عزیز شریک میداند.
یاد عوفی ماضی (ابوکریم) برای همیشه گرامی خواهد ماند.
حزب کمونیست کارگری ایران
٢١ اکتبر ٢٠١٣
صحنه ای از سخنرانی ابوکریم در بغداد در دفاع از کارگران زندانی در ایران

avazi2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *