تجمع بازنشستگان کشوری در کرمانشاه و ادامه اعتراض کارکنان شاغل  شرکت  مخابرات تبریز

امروز سه شنبه سوم مهر ماه  بازنشستگان کشوری در شهر کرمانشاه در ادامه اعتراضات تا کنونی خود و برای پیگیری مطالباتشان تجمع کردند. تجمع امروز بازنشستگان در کرمانشاه  با یک دقیقه سکوت در اعتراض به قربانی شدن کارگران معدن زغال سنگ #طبس و تمامی کارگرانی که در معادن و کارگاهها و کارخانه های نا امن قربانی سیاست های سود محور حاکم بر کشور می شوند و  نیز کشتار   کولبران و  سوختبران، برگزار شد. سخنرانان ضمن برشمردن مطالبات خود، به نهادهای امنیتی هشدار دادند که از احضار و دستگیری فعالان صنفی خودداری کرده و با تعمق  بیشتر به اعتراضات آنها  بیندیشند.

در حین تجمع، نیروهای انتظامی قصد دستگیری دو خانم رهگذر به خاطر پوشش اختیاری داشتند که بازنشستگان با شعار ” روسری را رها کن _ فکری به حال ما کن”، مانع دستگیری آنان شدند. در خاتمه بازنشستگان با شعار ” تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم محل تجمع و بر ادامه اعتراضات خود تاکید کردند.

در این روز همچنین کارکنان شاغل در مخابرات تبریز برای سومین روز متوالی برای پیگیری مطالبات خود مقابل شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی تجمع کردند. مطالبات فوری این کارکنان عبارتند از :  پرداخت معوقات، مابه‌التفاوت‌ها، مزایا و حق بیمه‌ها به سازمان تأمین اجتماعی، اجرای مواد ۴۸ و ۴۹ قانون کار، طرح طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت پایه سنوات، اصلاح و اجرای درست عناوین و گروه‌های و اعمال حق جذب و تخصص،

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ مهر ۱۴۰۳، ۲۴سپتامبر ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *