به جنگ و کشتار در خاورمیانه باید فورا پایان داد!

حمله روزهای گذشته اسرائیل به نیروهای حزب الله لبنان از طریق انفجار از راه دور پیجرها و بیسیمهای مورد استفاده آنها که در عین حال قربانیانی از مردم عادی گرفته و موجی از رعب و وحشت عمومی بویژه در لبنان ایجاد کرده است، به جنگ و کشتار در خاورمیانه ابعاد تازه و نگران کننده ای بخشیده است.

کشته و مجروح شدن عده ای از غیرنظامیان در این عملیات را باید قاطعانه محکوم کرد. همچنین باید توجه داشت که  این انفجارها چشم انداز هولناک تبدیل وسائل ارتباطی که میتواند بوسیله افراد عادی جامعه نیر بکار برود به یک آلت قتاله را در برابر همگان قرار میدهد. دولتها و نیروهای تروریستی ید طولائی در کاربرد أدوات و تکنولوژی های تازه جنگی علیه مردم بیگناه دارند. نمونه هائی نظیر تجربه کشتار اتمی مردم هیروشیما و ناکازاکی و بمباران خوشه ای مردم ویتنام و همین امروز به توپ و بمب بستن مردم غزه در جنگ جاری نشان میدهد که دولتها هر جا منافعشان ایجاب کند از کاربرد آخرین ادوات جنگی علیه شهروندان عادی ابائی ندارند. نباید اجازه داد انفجار وسائل ارتباطی نیز به شیوه دیگری برای کشتار جمعی مردم بدل بشود.    

انفجار پیجرها در دل جنگی رخ میدهد که در یک سوی آن تروریستهای اسلامی حماس، حزب الله و جمهوری اسلامی جنایتکار و دیگر ایادی اش قرار گرفته اند و در سوی دیگر آن دولت فاشیست نتانیاهو و حامیانش قرار دارند. این جنگ بدنبال حمله ۷ اکتبر۲۰۲۳ حماس به اسرائیل و کشتار بی رحمانه غیر نظامیان آغاز شد و سپس با حمله  همه جانبه نظامی ارتش اسرائیل به غزه ابعاد گسترده ای به خود گرفت و اکنون سایه شوم خود را به لبنان نیز کشانده است. 

 این جنگ از هر دو سو سرتاپا ارتجاعی و ضد بشری است. این جنگی است مستقیما علیه مردم فلسطین، لبنان اسرائیل، ایران و در خدمت بقاء و توجیه موجودیت جمهوری اسلامی، حماس، حزب الله و همچنین نتانیاهو و ارتجاعی ترین محافل حاکم بر اسرائیل. این جنگی است علیه کل بشریت، که ارتکاب به جنایت علیه بشریت و اعمال جنایات جنگی را عادی سازی میکند و موجب تقویت ارتجاعی ترین و عقب مانده ترین نیروها و دولتهای سرکوبگر از دولت ترکیه و دیگر دولتهای منطقه گرفته تا امثال پوتین و ترامپ و گرایشات دست راستی در غرب شده و میشود. به این جنگ باید پایان داد. مردم سراسر جهان و بویژه مردم اسرائیل، ایران، لبنان و فلسطین میتوانند و باید نقش مهمی در شکل دادن به جنبشی ایفاء کنند که علیه همه طرفهای این جنگ ارتجاعی است و پایان فوری آن و تشکیل دولت فلسطینی بر اساس طرح دو دولت را طلب میکند.

مردم ایران که در مبارزه ای گسترده علیه جمهوری اسلامی قرار دارند و  میکوشند با متحد کردن صفوف خود رژیم اسلامی را سرنگون کنند و انقلاب عظیم زن زندگی آزادی را به پیروزی رسانند، بی شک میتوانند بطور عملی نقشی پیشتاز و تعیین کننده در پایان دادن به این جنگ و کشتار در خاورمیانه ایفاء کنند. مردم ایران با سرنگونی جمهوری اسلامی و پیروزی زن زندگی آزادی نه فقط خود را آزاد میکنند که شرایط رهایی از شر اسلام سیاسی که یکسوی این جنگ ارتجاعی و بهانه توجیه سوی دیگر آنست  را فراهم میکنند. 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ مهر ۱۴۰۳، ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *