تجمع معلمان بازنشسته ۱۴۰۲ و بازنشستگان مخابرات- شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد

امروز بیست و ششم شهریور جمعیت بزرگی از معلمان بازنشستگان ۱۴۰۲ در تهران بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده تجمع کردند و دست به اعتراض زدند. این معلمان در اعتراض به اجرایی نشدن کامل رتبه بندی و همسان سازی و پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت و خلف وعده های داده شده برای چندین بار است که در مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع می کنند و پیگیر مطالباتشان می شوند. اعتراض این بازنشستگان همچون بخش های دیگر بازنشستگان به فقر و تبعیض و سطح نازل حقوقها و به بساط فساد و چپاولگریها و سرکوبگری های حکومت است.  یک خواست همه بازنشستگان درمان رایگان است.

در این روز بازنشستگان مخابرات نیز همچون دوشنبه های هر هفته برای پیگیری مطالبات خود در شهرهای مختلفی تجمع کردند.  بنا گزارشات تا کنونی این تجمعات در این هفته در شهرهای  تبریز، اصفهان، مریوان، سنندج ، اهواز، بیجارِ و….  برگزار شدند.

در تبریز بازنشستگان با شعار “شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد” بر اتحاد طبقاتی کارگران تاکید کردند.  در اهواز بازنشستگان با شعار “تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم ” بر تداوم اعتراضاتشان تاکید کردند.

بازنشستگان مخابرات بعلاوه به  عدم اجرای آیین نامه سال ۸۹ که اندک بهبودی در وضعیت حقوقی شان ایجاد میکند و نیز عدم  افزایش سهم بیمه تکمیلی شان از بیست درصد به پنجاه درصد اعتراض دارند. دو نهاد دزد “بنیاد تعاون” و “ستاد اجرایی فرمان امام” که گردانندگانش سران رده بالای حکومت تا بیت خامنه ای هستند، سهامداران اصلی و غارتگران مخابرات و ستاد اجرایی امام  هستند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *