از خوزستان چه خبر؟

اخبار هفته: واحد خوزستان کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری

۱۶  تا   ۲۳ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۲۳ شهریور

–  مختار البوشوکه، زندانی سیاسی در زندان شیبان اهواز از درمان محروم است.  محرومیت زندانیان سیاسی از درمان بخشی از شکنجه های جنایتکارانه حکومت علیه زندانیان است.

پنجشنبه ۲۲ شهر، یور

دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نامه‌ای محرمانه یکی از پرستاران خود را اخراج کرد. اخراجها وتهدیدات امنیتی یک موضوع اعتراضات سراسری پرستاران است. حمایت از پرستاران وسیع  است. یک شعار بازنشستگان تامین اجتماعی در شوش حمایت از پرستاران است.

چهارشنبه ۲۱ شهریور

– نجات انورحمیدی، از معلمان آموزش و پرورش و زندانی سیاسی که در حال سپری کردن دوران محکومیت ۱۵ ساله‌ی حبس خود به تهام تبلیغ علیه نظام در زندان سپیدار اهواز است. او ۶۸ سال دارد و اهل آبادان است و به گزارش شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران زندانی سیاسی، او در اسفند ۹۷ برای اجرای حکم ۱۵ سال حبس به زندان سپیدار اهواز منتقل شد. وی در طول دوران حبس حتی یک روز مرخصی استعلاجی هم نداشته است. نجات انور حمیدی از اختلال در عملکرد تیروئید، فشار خون، چربی خون و سردرد مزمن رنج می‌برد. او همچنین از ناحیه هر دو چشم دچار آب مروارید است و به دلیل عدم رسیدگی دچار خونریزی هم شده است. شکنجه دارویی یعنی عدم دسترسی زندانیان به خدمات پزشکی از شکنجه های سیستماتیک حکومت برای آزار و اذیت زندانیان است که با هدف مرعوب ساختن زندانیان انجام می‌شود.

– جوانان منطقه ی غیزانیه در نزدیکی منطقه پتروشیمی ماهشهر و مناطق نفت‌خیز اطراف اهواز در اعتراض به بیکاری و عدم  استخدام در شرکت نفت مارون تجمع کردند. بیکاری جوانان در این مناطق علیرغم وجود تاسیسات و پروژه های نقت و گاز و پتروشیمی، بیداد می‌کند

 سه شنبه ۲۰ شهریور

– امان جلالی‌نژاد از معلمان معترض در زندان شیبان اهواز؛ محروم از درمان دارو بسر میبرد. او در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ در ورودی اهواز توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

 دوشنبه ۱۹ شهریور  

۹ کارگر از حدود 25 کارگر اخراجی فولاد اهواز که در پی اعتراضات قدرتمند کارگران در سال گذشته در این مجتمع کارگری که با راهپیمایی های اعتراضی آنان خیابانهای اهواز به تکان در آمدهه بود،اخراج شده بودند، سرکار بازگشتند.

– راهپیمایی بازنشستگان شرکت مخابرات در اهواز در ادامه اعتراضات هفتگی و سراسری این بازداشتگان در اعتراض به فقر و گرانی و چپاولگریهای سهامداران عمده در  برابر شرکت مخابرات استان خوزستان تجمع کردند.

یکشنبه ۱۸ شهریور

بازنشستگان تامین اجتماعی درشهر شوش و اهواز برای پیگیری مطالبات خود تجمع کردند. بازنشستگان در شوش از شهرهای کرخه، هفت تپه و شوش گرد آمده بودند.. بازنشستگان شعار میدادند: “:” شریفه محمدی آزاد باید گردد”، “پرستار زحمتکش حمایتت می کنیم”، و “مجلس سرسپرده گرانی رو آورده” . در آخر نیز بازنشستگان   با سردادن سرود “زیر بار ستم نمیکنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادی” اعتراضشان را علیه بساط فقر و بردگی حاکم فریاد زدند.    

– جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد برای شرکت در تجمع اعتراضی مقابل وزارت کار از اهواز به تهران رفتند. در این روز تجمع بزرگی با شرکت بازنشستگان از شهرهای مختلف برگزار شد.تجمع کنندگان شعار میدادند: “وزیر بیا پایین”، “فولادی داد بزن، حقتو فریاد بزن”.

– کشاورزان در دزفول با تراکتور و ادوات کشاورزی مقابل درب بخشداری «چغامیش دزفول» در اعتراض به ندادن سهمیه گازوئیل و وضع بد معیشتی خود تجمع کردند.

شنبه ۱۷ شهریور  

مالباختگان شرکت کلاهبردار «نیوساد گستر ایرانیان» (مجتمع تجاری گلباران)، در برابر دادسرای دزفول با فریاد «مسؤول بی کفایت! استعفا!» تجمع کرده و خواستار برکناری «مهدی آماده»، دادستان دزفول که با کلاهبرداران این شرکت همدست است، شدند.

 شرکت «نیوساد گستر ایرانیان»، پول مردم را با وعده ی پرداخت سود گرفته و اکنون نه تنها سودی نمی دهد، بلکه اصل سرمایه ی مردم را نیز بالا کشیده است!

جمعه ۱۶ شهریور

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران: بنا بر اخبار منتشر شده علیرضا_مرداسی،  معلم و متهم سیاسی علیرغم گذشت نزدیک به یک سال از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در  زندان شیبان اهواز بسر می‌برد. او دچار  مشکلات جسمانی بوده و از دریافت رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

علیرضا مرداسی قبل بابت اتهامات افساد فی‌الارض و  بغی مورد تفهیم اتهام قرار گرفته، اما تاکنون دادگاهی برای او تشکیل نشده است.

واحد خوزستان – کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری

 ۹ شهریور ۱۴۰۳، ۲۳ اوت  ۲۰۲۴.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *