تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد و اخباری دیگر

امروز هجدهم شهریور یک روز مهم اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد در شهرهای مختلف بود. بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوش، اهواز، کرمانشاه، و بازنشستگان فولاد در تهران    تجمع کرده  و پیگیر مطالباتشان شدند.

در تهران بازنشستگان فولادی و معدنی  در اعتراض به  وعده های پوشالی مدیران و زمانسوزی مستمر و بی پاسخ ماندن مطالباتشان مقابل وزارت کار تجمع کردند. این بازنشستگان از خوزستان، اصفهان، تهران و شهرهایی چون کرج، شاهرود و لوشان برای پیگیری مطالباتشن به تهران آمده بودند و جمعیت بزرگ آنان یک صدا  شعار میدادند: “وزیر تعاون باید بیاد خیابون”، ” وعده وعید چه خوب بود، ولی همش دروغ بود”، “فولادی دادبزن حقتوفریادبزن”، “تا حقمون نگیری، یکشنبه ها همین جا”، و “درمان رایگان حق مسلم ماست”، “اسماعیل گرامی آزاد باید گردد”، “کارگر زندانی آزاد باید گردد”. بدنبال تجمع در خیابان این بازنشستگان به داخل سالن وزارتخانه وارد شدند و در انجا منتظر حضور وزیر کار و پاسخگویی به مطالباتشان جمع شدند.

در شوش بازنشستگان از شهرهای کرخه، هفت تپه و شوش مقابل  تامین اجتماعی گرد آمده و شعار دادند و اعتراض کردند. در این تجمع اعتراضی بازنشستگان با شعارهای خود فریاد اعتراضشان را به فقر و نداری و به دستمزد های ناچیز و بساط چپاولگری حاکم و سرکوبگریها  بلند کردند. این بازنشستگان نیز با شعار “فقط کف خیابون بدست میاد حقمون ” بر تداوم اعتراضاتشان تاکید می کردند. دیگر شعارهای اعتراضی این بازنشستگان عبارت بودند از:” شریفه محمدی آزاد باید گردد”، “پرستار زحمتکش حمایتت می کنیم”، و “مجلس سرسپرده گرانی رو آورده” . در آخر نیز بازنشستگان   با سردادن سرود “زیر بار ستم نمیکنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادی” اعتراضشان را علیه بساط فقر و بردگی حاکم فریاد زدند.    

در کرمانشاه نیز بازنشستگان صدای اعتراض خود را علیه گرانی ها بلند کرده و یکی از سخنرانان با اشاره به گرانی های سرسام آور پزشکیان را مورد سوال قرار داده و در مورد گرانی و فشار معیشتی اعتراض کرد. سخنان او با کف زدن جمعیت همراه شد. بازنشستگان شعار میدادند:” بودجه بگیر مفتخور، بلای جان مردم”. در این تجمع بنرهایی با نوشته های “لشکری، کشوری، تامین اجتماعی اتحاد اتحاد”، “شاغل و بازنشسته اتحاد  اتحاد”، و “درمان رایگان حق مسلم ماست” همچنان می درخشید. در اهواز بازنشستگان در میدان کارگر روبروی سازمان تأمین اجتماعی تجمع و راهپیمایی داشتند.

آخرین خبر مربوط به تغییر هفت سال حکم زندان تعلیقی پیمان فرهنگی از معلمان معترض در استان گیلان به  حبس تعزیری توسط شعبه هجده دادگاه تجدید نظر است. معلمان به صدور چنین احکامی اعتراض دارند و خواست فوری آنها پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و بسته شدن تمامی پرونده های قضایی تشکیل شده برای معلمان و کلیه زندانیان سیاسی و آزادی فوری همکاران در بندشان است. حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت از اعتراضات معلمان بر آزادی فوری تمامی زندانیان سیاسی تاکید دارد . در آستانه دومین سالگرد انقلاب در و دیوار را از شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد  پر کنیم و همه جا آنرا فریاد بزنیم.

اعتراضات کارگری گسترده است. همانطور که قبلا گزارش کرده ایم بخش های مختلف کارگران نفت نیز در اعتراضند. علاوه بر گزارشات قبلی در روز گذشته کارگران رسمی نفت در پالایشگاه اول و دوم مجتمع گاز پارس جنوبی برای پیگیری مطالبات خود تجمع داشتند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: برکناری مسئولین نالایق و  فاسد، حذف سقف‌حقوق و افزایش سقف حقوقی به بالای ۱۰۰ میلیون، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده۱۰ و پرداخت بک پی ماده ۱، عدم تفکیک ۳ گانه‌ی مشاغل عملیاتی و بازنگری اساسنامه‌ی تحمیلی صندوق بازنشستگی.

حزب کمونیست کارگری ایران 

۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۸ سپتامبر ۲۰۲۴–

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *