پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به تجمع زدند. در اصفهان تجمع بزرگ پرستاران که تعدادی از خانواده‌هایشان نیز آنها را همراهی می‌کردند در مقابل دانشگاه شکل گرفت. در کاشان پرستاران بیمارستان‌های بهشتی و نقوی تجمع کردند و شعار مسئول بی‌لیاقت نمیخوایم، با کرونا جنگیدیم حمایتی ندیدیم سر دادند. در شیراز پرستاران بیمارستان قلب الزهرا شعار می‌دادند «تعرفه‌ها کجا رفت تو جیب کیا رفت»، در قم نیز تجمع بزرگی از پرستاران شکل گرفت که شعار می‌دادند پرستار داد بزن حقتو فریاد بزن. در قروه نیز پرستاران دست به تجمع اعتراضی زدند.

پرستاران در جریان اعتصابات خود در شهرهای مختلف که از ۷ مرداد شروع شده بود اولتیماتوم داده بودند که در صورتی که خواست‌هایشان جواب نگیرد دست به اعتراض و اعتصاب مجدد زدند و امروز دور جدیدی از تجمعات پرستاران شکل گرفت. همراهی خانواده‌ها و سایر مردم معترض شهرها نقش بسیار مهمی در تداوم و تقویت این مبارزه دارد و پرستاران از روزهای قبل گفتمانی تحت عنوان «پرستار، بیمار، همراه بیمار اتحاد اتحاد» را شروع کرد‌ه‌اند.

بیانیه‌ای نیز امروز توسط شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران و چندین نهاد دیگر به مناسبت دومین سالروز انقلاب زن زندگی آزادی منتشر شده که در آن تاکید شده است: « اینک در دومین سالگرد انقلاب نوین زنانه تاریخ، ما معلمان، ما کارگران پرستاران و بازنشستگان، ما زنان و دادخواهان، ما جوانان آزادیخواه و ما مردمی  که از فقر و فساد و گرانی و ظلم و تبعیض حاکمان به جان آمده‌ایم، با ادامه اعتراضات، تجمعات و اعتصاباتمان و فریاد دوباره  “اتحاد ،اتحاد، علیه فقر و فساد” با گرامیداشت قدرتمند و پر شور سالگرد آغاز انقلاب، یکصدا با هم برای  برچیدن مناسبات نابرابر، پایان دادن به بیحقوقی زن و بردگی مزدی، و بازگرداندن اختیار به انسان هم پیمان میشویم. ما مردم به جان آمده، میدانیم که راهی جز ادامه متحدانه و گسترده انقلاب زن زندگی آزادی پیش روی خود نداریم.»

پرستاران اعلام کرده‌اند که تا تحقق مطالبات بحق خود به مبارزه خود به اشکال مختلف ادامه خواهند داد.

حزب کمونیست کارگری بر اتحاد مستحکم کلیه پرستاران و کادر درمان، خانواده‌های آنها و همه مردم معترض تاکید می‌کند و خواهان حمایت همه جانبه کارگران، معلمان و بازنشستگان، دانشجویان، زنان، دادخواهان و کلیه هنرمندان و نویسندگان پیشرو و معترض از اعتراضات و مطالبات بحق کادر درمان است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۷ سپتامبر ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *