در محکومیت انتقال اجباری اردوگاه‌های کومه‌له در کردستان عراق!

اطلاعیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

  
طبق گزارش کومه‌له (سازمان کردستان حزب کمونیست ایران)، روز پنچشنبه ٥ سپتامبر ٢٠٢٤، با سپری شدن بیش از دوسال از امضای توافقنامه امنیتی جمهوری اسلامی و دولت مرکزی عراق، مرحله اول از مفاد توافقنامه امنیتی به اجرا درآمده و کومه‌له (سازمان کردستان حزب کمونیست ایران) و دو سازمان دیگرکه به نام کومه‌له فعالیت می‌کنند، به منطقه دیگری در کردستان عراق، سورداش، انتقال داده شده‌اند.

توافق امنیتی جمهوری اسلامی و دولت مرکزی عراق ادامه سیاست‌های تروریستی جمهوری اسلامی علیه اپوزیسیون مستقر در کردستان عراق است که با همکاری احزاب حاکم در عراق و اتحادیه میهنی به اجرا درآمده است.

در چند دهه گذشته و بویژه با قدرت‌گیری جریانات اسلامی در عراق و حاکمیت نیروها و احزاب ناسیونالیست کرد در اقلیم کردستان، دامنه دخالت و حضور نیروهای تروریستی ـ نظامی جمهوری اسلامی در اشکال مختلف و تحت نام نیروهای نیابتی تروریست، گسترش یافته و منجر به ربودن و ترور صدها نفر از فعالین اپوزیسیون جمهوری اسلامی شده و فضای ناامن‌تری را بر کل عراق و کردستان عراق حاکم کرده است.

حزب کمونیست کارگری جمهوری اسلامی و احزاب حاکم در عراق و کردستان عراق را شدیدا محکوم می‌کند و از احزاب و نیروهای رادیکال و پیشرو و مردم آزاده در کردستان عراق و ایران انتظار دارد همچون گذشته علیه احزاب همدست جمهوری اسلامی در کردستان عراق دست به اعتراض بزنند.

در آستانه دومین سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی، مردم کردستان را فرا می‌خوانیم با تمام قدرت خود را برای اقدامات مبارزاتی در سراسر کردستان در سالگرد انقلاب آماده کنند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
۱۶ شهریور ۱۴۰۳، ۶ سپتامبر ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *