۱۷ شهریور تجمع پرستاران در سراسر کشور همراه با خانواده‌‌ها

پرستاران در اعتصابات خود که از ۹ مرداد شروع شد و به سرعت به اعتصابی قدرتمند و سراسری تبدیل گردید، اولتیماتوم داده بودند که چنانچه خواست‌هایش برآورده نشود دست به اعتراض و اعتصاب مجدد خواهند زد. حکومت تاکنون به مطالبات پرستاران پاسخی نداده و تنها به صورت قطره چکانی بخشی از معوقات آنها را پرداخته است. اما حتی پرداخت معوقات شامل همه پرستاران نشده است. پرستاران در سراسر کشور تصمیم گرفتند که اولیتماتوم‌شان را عملی کنند و بعنوان اولین اقدام دست به تجمع سراسری در روز ۱۷ شهریور بزنند.

اینبار قرار است خانواده‌های پرستاران نیز آنها را همراهی کنند. حضور خانواده‌ها در تجمعات پرستاران یک فاکتور بزرگ در تقویت این اعتراضات است. پرستاران همچنین گفتمان مهم دیگری تحت عنوان «پرستار، بیمار، همراه بیمار اتحاد اتحاد» را مطرح کرده‌اند.

بدین‌ترتیب روز شنبه ۱۷ شهریور می‌تواند به روز قدرتمندی در تجمعات سراسری پرستاران و کادر درمان تبدیل شود و آنها را در موقعیت بازهم قدرتمندتری برای تداوم مبارزه قرار دهد.

شورای سازماندهی پرستاران کلیه پرستاران و کادر درمان و همه نیروهای شرکتی و طرحی و فوریت‌های پزشکی را به شرکت متحدانه در تجمعات ۱۷ شهریور فراخوانده است.

حزب کمونیست کارگری بر اتحاد مستحکم کلیه پرستاران و کادر درمان، خانواده‌های آنها و همه مردم معترض تاکید می‌کند و خواهان حمایت همه جانبه کارگران، معلمان و بازنشستگان، دانشجویان، زنان، دادخواهان و کلیه هنرمندان و نویسندگان پیشرو و معترض از مطالبات بحق کادر درمان است.

شنبه ۱۷ شهریور ساعت ۹ صبح در سراسر کشور:

تهران: مقابل مجلس

مراکز استانها: مقابل استانداری

سایر شهرها: مقابل فرمانداری

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۶ شهریور ۱۴۰۳، ۶ سپتامبر ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *