اعتراضات گسترده کارگران رسمی نفت


mån 2 sep. vid 19:01

بنا بر گزارشات منتشر شده امروز ۱۲ شهریور کارگران رسمی نفت برای پیگیری مطالبات پاسخ نگرفته خود در شرکت نفت و گاز پارس در سکوهای چهل گانه با در دست گرفتن بنرهای اعتراضی خود دست به تجمع زدند. از جمله سکوهایی که این تجمعات برگزار شدند عبارتند از: #SPD6, #SPD9, #SPD12B,#SPD14D, #SPD15, #SPA17A,#SPD20,#SPD21, #SPQ2, #SPD3, #SPD19C, #SPP24A, #SPD24B

در این روز همچنین کارگران رسمی در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی SPGC    در اعتراض به عدم پرداخت کامل حقوق و دستمزد خود تجمع اعتراضی برپا کردند.

اعتراضات کارگران رسمی نفت گسترده تر شده و ابعادی سراسری دارد. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: برکناری مسئولین نالایق و  فاسد، حذف سقف‌حقوق و افزایش سقف حقوقی به بالای ۱۰۰ میلیون، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده۱۰ و پرداخت بک پی ماده ۱، عدم تفکیک ۳ گانه‌ی مشاغل عملیاتی و بازنگری اساسنامه‌ی تحمیلی صندوق بازنشستگی.

اعتراضات بخش های مختلف کارگری گسترده است. در گزارشات قبلی از تجمعات اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای رشت، شوش، اهواز و کرمانشاه و فولاد و معدن در اصفهان گزارش دادیم. بنا بر گزارشات تکمیلی در روز گذشته بازنشستگان فولاد و  معدن در تهران و بازنشستگان تامین اجتماعی در مشهد نیز تجمع داشته و صدای اعتراضشان را علیه فقر و بی تامینی بلند کرده و پیگیر مطالباتشان شدند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ شهریور ۱۴۰۳، ۲ سپتامبر ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *