در ادامه اعتراضات پرستاران

امروز ۱۱ شهریور پرستاران بهبهان در مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع زدند و اعتراضات خود و خواست‌های خود را با پلاکاردهای متنوعی که در دست داشتند اعلام کردند از جمله اعتراض به اضافه‌کاری اجباری ۲۰ هزار تومانی، حق مسکن و حق لباس ناچیز، و مطالبه فوق‌العاده خاص با ضریب ۳ و اصلاح تعرفه‌ها. روز ۱۰ شهریور نیز پرستاران و پرسنل ۱۱۵ اورژانس اصفهان در دانشگاه علوم پزشکی این شهر دست به تجمع زدند. پرسنل دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز روز ۷ شهریور در مقابل استانداری تجمعی اعتراضی سازمان دادند. در سایر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سراسر کشور همچنان فضای اعتراض در میان پرستاران و کادر درمان داغ است.

پرستاران در تجمعات و اعتصاب قدرتمند خود خواست‌‌های خود را با شعارها و پلاکاردها و بیانیه‌های روشن خود بیان کرده و اولتیماتوم داده‌اند که چنانچه به خواست‌های آنها در تاریخ‌های مشخصی که اعلام کرده‌اند عملی نشود مجددا دست به اعتصاب خواهند زد. پرستاران در بیانیه‌های خود تاکید کرده‌اند که همه خواست‌های آنها از فوق‌العاده خاص و تغییر در روش اجرای قانون تعرفه‌گذاری تا لغو اضافه کاری اجباری و افزایش حق اضافه کاری داوطلبانه به حداقل ۱۰۰ هزار تومان در ساعت، اجرای کامل و بدون قیدوشرط قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور با ۲۰ سال سابقه، اجرا و صدور احکام فوق‌العاده خاص با ضریب ۳ و تعیین دقیق منبع مالی آن از سوی مجلس و سازمان برنامه‌وبودجه، لغو قراردادهای ظالمانه و بازگرداندن پرستاران اخراجی، باید فورا عملی شود.

علاوه بر این خواست‌ها، آزادی بی‌قید و شرط اعتصاب، تجمع و تشکل از حقوق پایه‌ای پرستاران و همه مردم است و اتحاد و همبستگی پرستاران، کارگران و معلمان، دانشجویان و بقیه اقشار جامعه ضامن تداوم قدرتمند اعتصابات و اعتراضات است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱ سپتامبر  ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *