سی و ششمین روز اعتصاب کارگران واگن پارس- حمله نیروی انتطامی به کارگران واگن پارس را شدیدا محکوم میکنیم!  

امروز یازدهم شهریور ماه کارگران کارخانه واگن پارس اراک برای سی و ششمین روز متوالی  در اعتراض به عدم  پرداخت حقوق خود و تعطیلی دائم شرکت و به خطر افتادن وضع کاری خود و مدیریت فاسد شرکت دست به اعتصاب زده و پیگیر مطالباتشان شدند. بیش از یکماه اعتصاب کارگران واگن پارس و راهپیمایی هایشان در شهر اراک  با فریاد “کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد” بازتاب وسیعی در این  شهر داشته است. حکومت اسلامی از ترس پیوستن مردم به این اعتراضات امروز یازدهم شهریور ماه با نیروی انتظامی صف اعتراض کارگران را مورد یورش وحشیانه ای قرار داد و کارگران با آنها درگیر شدند. در این درگیری  تعدادی از کارگران بازداشت و عده ای زخمی و به بیمارستان منتقل شدند. حمله به کارگران حق طلب باید با وسیعترین اعتراضات مواجه شود. نباید به حکومت منفور و دزد و چپاولگر اجازه دهیم که مانع اعتراض و حق طلبی کارگران شود.

مطالبات فوری کارگران واگن پارس عبارتند از: برکناری مرتضی ملانژاد مدیر فاسد این شرکت، رفع تبعیض ها، پایان کار پیمانکاران، همسان‌سازی حقوق و مزایای کارگران با دیگر کارخانجات همجوار و گروه مپنا ، رسمی شدن قرارداد کارگران، و بازگشت به کار کارگران اخراجی.

حزب کمونیست کارگری ضمن اعلام  حمایت قاطع از اعتراضات کارگران واگن پارس اراک حمله ددمنشانه سرکوبگران حکومت را به این کارگران شدیدا محکوم کرده و بر حمایت وسیع کارگران و مردم معترض شهر اراک، شرکت گسترده خانواده های کارگران اعتصابی در این اعتراضات و نیز همبستگی سراسری کارگری و همه مردم با کارگران معترض واگن پارس تاکید دارد. کارگران بازداشتی واگن پارس باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

شرکت «#واگن_پارس»، وابسته به گروه صنعتی «مپنا» است، که عمده ی سهام آن متعلق به وزارت نیرو و آستان قدس رضوی است ویک موضوع مهم اعتراض این کارگران چپاولگری های سهامداران عمده این شرکت است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱ سپتامبر  ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *