soriye1

بمباران شهرها و کشتار مردم سوریه توسط رژیم اسد ادامه دارد

soriye1

محمد شکوهی: 

به دنبال توافق سه هفته پیش غرب با رژیم اسد مبنی بر نابودی سلاح های شیمیایی، فرصتی برای رژیم اسد پیش آمد تا با خیال راحتتری و این بار به بهانه “جنگ با تروریستها” به بمباران شهرها و کشتار مردم سوریه ادامه بدهد. در این میان ژورنالیسم نان به نرخ روز خور و مدیا هم با در بوق و کرنا کردن این توافق رژیم اسد با غرب، کل توان خود را در باره “اهمیت این توافق ” به کار گرفتند و اخبار و گزارشات کشتار مردم و جنگ و جنایات جنگی رژیم اسد برعلیه مردم را به حاشیه راندند. در این سکوت خبری سازمان یافته مدیا، رژیم اسد به جنایاتش در کشتار مردم ادامه میدهد. بطور متوسط روزانه دهها نفر در اثر بمبارانها شهرها و حملات نیروهای دولتی به مردم کشته و صدها نفر زخمی میشوند.
سازمان ملل هم با اعزام نیروهای ویژه برای نابودی سلاح های شیمیایی رژیم اسد، همراه با آمریکا کل سیاست خودشان را روی این موضوع متمرکز کرده و بطور ضمنی اعلام کردند از آنجا که نابودی سلاح های شیمیایی چندین ماه و حداقل تا اواخر ماه مارس سال ۲۰۱۴ طول خواهد کشید، و برای به سر انجام رساندن این پروژه، به اسد نیاز داشته و وی فعلا میتواند در قدرت بماند. از نظر اینها اسد میتواند به کشتار مردم بدون استفاده از سلاح شیمایی ادامه دهد و اینها هم سرگرم کنترل سلاح های شیمیایی اسد میشوند تا بعد از اتمام این کارها، یک بار دیگر در باره “آینده سوریه” در کنفرانسی به بحث و بررسی اوضاع سوریه بپردازند. این سیاست کثیف آمریکا و غرب و همراهی سازمان ملل در واقع تائید ادامه سرکوب مردم توسط رژیم اسد، البته این بار بدون سلاح های شیمیایی می باشد. سیاستی که اسد هم نهایت استفاده را از آن کرده و به بمباران شهرها و کشتار مردم ادامه میدهد. در بند نهایی قطعنامه سازمان ملل در مورد سوریه که یک ماه پیش منتشر شده آمده است که در طول نظارت سازمان ملل بر عملکرد رژیم اسد مبنی بر نابودی زرداخانه شیمیایی اش، رژیم با همکاری سازمان ملل مقدمات برگزاری “انتخابات ” درماه مارس سال آینده را فراهم خواهد آورد. بدنبال این توافق رژیم اسد حکومت قانونی از نظر آمریکا و غرب و سازمان ملل بوده و میشود با این حکومت وارد هر زد و بندی شد. در این میان رژیم اسد که فرجه ای برای تجدید قوا بدست آورده است، در صدد نهایت استفاده از این توافق می باشد. اسد اعلام کرده است که در انتخابات سال آینده دوباره کاندید خواهد شد و غرب وسازمان ملل هم مشکلی با این امر ندارند.
سازمان ملل البته قول برگزاری کنفرانسی در اواخر ماه نوامبر در مورد سوریه را داده است که به گفته این سازمان قراراست نیروهای مخالف اسد هم در این کنفرانس شرکت نمایند. سازمان ملل و روسیه خواهان شرکت جمهوری اسلامی در این نشست بوده و اپوزیسیون اسد مخالف آن می باشد. چانه زنی های اپوزیسیون و کشورهای غربی بر سر نحوه و ترکیب شرکت کنندگان کنفرانس ژنو ادامه دارد.
در کنار حکومت بشار اسد جنگ دار و دسته تروریست اسلامی مورد حمایت عربستان و قطرنیز برعلیه مردم و مخالفانشان کماکان ادامه دارد. این دار و دسته ها از وضعیت پیش آمده و به دنبال سرکوب و عقب نشینی انقلاب مردم سوریه وارد صحنه سیاسی سوریه شده و دست به جنایات بی شماری برعلیه مردم زده و میزنند. یک بخش از جنگی که امروز در سوریه در جریان می باشد، جنگ این دار و دسته های تروریست اسلامی با نیروهای”اپوزیسیون مخالفشان” بر سر تسلط و کنترل مناطقی از سوریه می باشد. جنگی که در نهایت بربریت و جنایات اسلامی توسط این دار و دسته ها و در اساس برعلیه مردم، در جریان می باشد. سوریه امروز جولانگاه دار و دسته های جنایتکار آدمکش اسلامی شده است که در کنار جنایات رژیم اسد در سرکوب مردم و مخالفان، به کشتار هر روزه مردم ادامه میدهند.

اما ورای این توافقات و زدو بندهای دار و دسته ها، دولت و باندهای مختلف ذی نفوذ در سوریه، کشتار مردم توسط رژیم اسد ادامه دارد. شهرهای درعا، حلب، ادلب، حمص و حومه دمشق مورد شدیدترین بمبارانها و حملات ارتش اسد قرار دارند. بر اساس گزارشات منتشر شده در جریان این حملات صدها نفر کشته و هزاران نفر مجروح گشته اند. صدها هزار نفر در اطراف شهرهای نامبرده از ترس بمبارانها و جنگ های جاری خانه و کاشانه خود را رها کرده و آواره کوه و دشت گشته اند. هزاران مجروح و اکثرا زنان و کودکان به علت کمبود و نبود ابتدایی ترین امکانات پزشکی و دوا و درمان عملا با مرگ تدریجی دست پنجه نرم می کنند. صلیب سرخ و گروههای امدادی در تلاش برای ارائه خدمات به مردم آواره می باشند، که با مخالفت رژیم اسد روبرو شده است. این سازمانها ماهها پیش هشدار داده اند که آنچه در سوریه میگذرد بزرگترین نسل کشی قرن ۲۱ می باشد. در شهرهایی که تحت محاصره کامل ارتش اسد قراردارند، روزانه دهها نفر کشته و زخمی میشوند. راههای خروج ازاین شهرها توسط ارتش مسدود شده است و صدها هزار نفر بدون کمترین امکانات غذایی و دارویی در معرض تهدید گرسنگی و انواع بیماریهای عفونی قرار دارند. بر اساس آخرین برآوردها از بیش ۱۱۰ هزار نفر کشته، صدها هزار نفر زخمی و بیش از ۶ میلیون نفر از مردم سوریه آواره شده اند.
مردمی که دو سال پیش با آغاز انقلاب خود و به امید رهایی از شر دیکتاتوری به پا خواستند با وحشیگری رژیم اسد و با دخالت مستقیم جمهوری اسلامی سرکوب شدند. در کنار این دار و دسته های رنگارنگ اپوزیسیون اسلامی و بورژوایی با استفاده از وضعیت بوجود آمده بر انقلاب مردم تسلط پیدا کرده و به بهانه مقاومت مسلحانه در برابر رژیم اسد، انقلاب مرد م را حاشیه ای کرده و کنترل اوضاع را در دست گرفتند. سرنگونی رژیم اسد هنوز هم یک مطالبه بر حق و مشروع مردم سوریه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *