گسترش اعتراضات کارگران رسمی نفت در اشکال راهپیمایی و تجمع

اعتراضات کارگران رسمی نفت که از مهرماه سال گذشته آغاز شد، گسترده تر شده و اشکال تعرضی تری بخود گرفته است.  امروز پنجم  شهریور ماه  کارگران شرکت نفت و گاز پارس عسلویه (سایت۱) دست به تجمع و راهپیمایی زدند و با شعارهای “حقوق ما کم میشه، نفت و گاز تولید میشه”،  “حقوق عادلانه حق مسلم ماست” بر مطالبات بر زمین مانده خود تاکید کردند.

در این روز در بوشهر نیز کارگران رسمی شاغل در پالایشگاه فجر تجمع داشتند. تجمع اعتراضی دیگر در این روز در پالایشگاه گاز پارسیان برپا شد. در روز گذشته نیز ناظرین عملیات حفاری مناطق نفت خیز جنوب در اعتراض به حذف آیتم های اقماری از سقف حقوق تجمع کردند. همینطور در روز دوم شهریور جمعی از کارگران رسمی ساکن در شهرک های مسکونی جم در اقدامی بیسابقه همراه خانواده هایشان با فریاد “حقوق عادلانه حق مسلم ماست” راهپیمایی کردند.

اهم مطالبات کارگران رسمی نفت عبارتند از: برکناری مسئولین نالایق و  فاسد، حذف سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده۱۰ و پرداخت بک پی ماده ۱، عدم تفکیک ۳ گانه‌ی مشاغل عملیاتی و بازنگری اساسنامه‌ی تحمیلی صندوق بازنشستگی.

بخشهای مختلف کارگران نفت مدتهاست که در اعتراضند. کارگران ارکان ثالث سه شنبه های اعتراضی را اعلام کرده اند و اعتصاب و اعتراضات کارگران پیمانی نیز جریان دارد. از خواستها و مبارزات کارگران نفت حمایت کنیم و صدای آنها را بازتاب دهیم.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ شهریور  ۱۴۰۳، ۲۶ اوت  ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *