۴ شهریور: بیست و ششمین روز اعتصابات سراسری پرستاران-  پرستار داد بزن، حقتو فریاد بزن!

امروز ۴ شهریور ماه اعتصابات سراسری پرستاران وارد بیست و ششمین روز خود شد. بخشهای دیگری از پرستاران به اعتصاب پیوسته اند و اکنون پرستاران در نزدیک به چهل شهر و بیش از شصت بیمارستان در اعتصابند.  روز گذشته پرستاران در شهرهایی چون  سبزوار (کادر سلامت دانشگاه علوم پزشکی)،  بابل، خمینی شهر ( بیمارستان ۹ دی) ، و خرم آباد اعتصاب خود را شروع کردند و در کرمانشاه و اصفهان شاهد تجمعات و شعار دادن پرستاران اعتصابی بودیم. پرستاران   بخش ارژانس نیز در شهرهایی از جمله در اصفهان به  خاطر  وخامت وضع امداد رسانی و ناکارآمد بودن این بخشها، به اعتصاب پیوستند.  پرسنل ۱۱۵ اورژانس اصفهان شعار میدادند: “سفره ما خالیه وعده وعید کافیه”

پرستاران اصفهان  در بیانیه ای هفت بندی مطالباتشان را اعلام کردند و اولتیماتوم دادند که اگر جواب نگیرند، شنبه دهم شهریور تجمع و اعتصابات خود را گسترش خواهند داد.    

در خرم آباد پرستاران از درب دانشگاه علوم پزشکی به سمت استانداری راهپیمایی کرده و با شعارهای پرستار داد بزن حقتو فریاد بزن،  پرستار نباشد ، سیستم از هم میپاشد صدای اعتراضشان را بلند کردند.

در بابل پرستاران راهپیمایی کرده و از جمله شعار میدادند: “اضافه ۲۰ تومنی، نمیخوایم نمیخوایم”، “اضافه ۲۰ تومنی، خجالت ،خجالت”، “پرستار نباشه سیستم از هم میپاشه”، و “پرستار داد بزن، حقتو فریاد بزن”.

 قبلا گزارش کرده بودیم که زهرا تمدن سرپرستار بخش ۱۰ بیمارستان مسیح دانشوری تهران روز ۳۰ مرداد همراه با چند پرستار دیگر توسط ماموران نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی در اورژانس بیمارستان بازداشت شده‌اند. پرستاران این بیمارستان اولتیماتوم داده بودند که اگر تا روز شنبه سوم شهریور آنها آزاد نشوند اعتراضات خود را گسترده تر خواهند کرد و در بنا بر خبر منتشر شده از سوی شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران، زهرا تمدن روز گذشته آزاد شد.  طبق گزارشات در حال حاضر تعدادی دیگری از پرستاران از مشهد، تهران، اصفهان و اراک همچنان در بازداشت بسر میبرند.  یکی از این بازداشت شدگان پویا اسفندیاری پرستار بیمارستان میلاد تهران است که در سی و یکمین مرداد ماه بازداشت شد و  اطلاعی از او در دسترس نیست.

با شعار پرستار زندانی آزاد باید گردد و با اولتیماتوم هایمان بر آزادی فوری و بدون قید و شرط آنان پای بفشاریم. پرستاران صدای رسای اعتراض جامعه به وضع اسفناک درمان و بهداشت و محرومیت جامعه از درمان رایگان و با استاندارد هستند. با تمام قوا از این اعتراضات حمایت کنیم و به صف حامیان اعتصابات پرستاران بپیوندیم.

اعتصابات پرستاران در آستانه دومین سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی و در متن فضای انقلابی جامعه و اعتراضات گسترده بر سر معیشت، بستر اعتصابات سراسری را فراهم تر کرده و گرما بخش اعتراضات خیابانی مردم است. از این اعتراضات وسیعا پشتیبانی کنیم.

حزب کمونیست کارگری

۴ شهریور ۱۴۰۳، ۲۵ اوت  ۲۰۲۴–

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *