کارگران واگن پارس، نزدیک به چهار هفته اعتصاب و اعتراض- کارگر می میرد، ذلت نمیپذیرد!

بنا بر اخبار دریافتی امروز یکم شهریور ماه بیش از هزار کارگر واگن پارس بعد از پنج روز تعطیلی اعلام شده آز طرف مدیریت به کارخانه بازگشتند و در بیست و ششمین روز اعتصاب خود  در اعتراض به وضع بد معیشتی و  وضعیت نابسامان کاری شان دست از کار کشیدند و با  تجمع کردن و  راهپیمایی فریاد شعارهای “کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد”، “ننگ ما ننگ ما مدیر الدنگ ما”، و “کارگر داد بزن حقتو فریاد بزن” صحنه پر شوری از اعتراض را آفریدند.

به گفته کارگران چند عامل باعث بوجود آمدن اعتراض و اعتصاب در این کارخانه شده است. یکی توهین و تحقیر از طرف ملانژاد مدیر عامل و کشاورز مدیر کارخانه است. آنها بارها خطاب به کارگران از الفاظ زشت استفاده کرده اند. برخوردهای توهین آمیز به حدی است که مسئولین به حمام ها سرکشی میکنند و با کوبیدن چوپ به در حمام ها کارگران را مورد بازخواست قرار میدهند که شما در زیر دوش الان چه میکنید و میگویند ده دقیقه به اتمام کار مانده دوش بگیرید.

موضوع دیگر اعتراض این کارگران تبعیض در پرداخت ها از جمله  پاداش های پانزده میلیونی برای مدیران و پانصد هزار تومانی برای کارگران و حقوق های صد میلیونی برای مدیران و ده میلیونی برای کارگران است. تعطیلی مکرر شرکت به بهانه قطع برق هم معیشت و کار کارگران را به خطر انداخته و موجب نگرانی جدی آنها شده است. مطالبات فوری کارگران واگن پارس عبارتند از: برکناری مدیریت، رفع تبعیض ها، پایان کار پیمانکاران، همسان‌سازی حقوق و مزایای کارگران با دیگر کارخانجات همجوار و گروه مپنا ، رسمی شدن قرارداد کارگران، و بازگشت به کار کارگران اخراجی.

شرکت واگن پارس شرکت وابسته به گروه صنعتی “مپنا ” است و  عمده ی سهام آن به وزارت نیرو و نهاد معلوم الحال موسوم به “آستان قدس رضوی” تعلق دارد و کارگران به چپاولگری های حاکم در این شرکت که یکسرش به حکومتیان وصل است اعتراض دارند.  از اعتراضات کارگران واگن پارس وسیعا حمایت کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱ شهریور ۱۴۰۳، ۲۲ اوت  ۲۰۲۴–

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *