اعتصاب پرستاران به تهران، کردستان، گیلان و کرمانشاه رسید

امروز ۳۱ مرداد پرستاران تهران، پرستاران بیمارستانی در رشت، بیمارستان فجر مریوان و پرستاران کرمانشاه و همچنین پرستاران برخی بیمارستان‌های تبریز، اصفهان، دهدشت، قزوین و سیرجان به اعتصاب پیوستند و دامنه اعتصابات سراسری پرستاران باز هم گسترش بیشتری یافت. در اهواز پرستاران در مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور تجمع کردند و خواهان استعفای مسئولین بی‌کفایت شدند و شعار میدادند «وعده‌های توخالی تعرفه پوشالی». پرستاران کرمانشاه نیز در مقابل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دست به تجمع زدند. پرستاران کرمانشاه می‌گویند «دکتر سیفی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نه تنها به کار ما رسیدگی نمیکنه برای فیلم گرفتن بچه‌ها تهدید میکنه اینو هم که می‌بینید گوشی بچه ها رو گرفتن و با بچه درگیر شدن و درب ورودی هم بستن». در اصفهان پرستاران در مقابل استانداری شعار میدادند یه اختلاس کم بشه حق ما داده میشه و در تهران مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند و با شعار پرستار نباشه سیستم از هم میپاشه بر اهمیت نقش خود تاکید کردند. در رشت پرستاران دست به راهپیمایی زدند و شعار دادند. روز ۳۰ مرداد نیز کادر درمان بیمارستان‌هایی در نیشابور و پرستاران بیمارستان طالقانی آبادان و پیمانیه جهرم به اعتصاب پیوستند.

کانال شورای هماهنگی پرستاران میگوید که زهرا تمدن سرپرستار بخش ۱۰ بیمارستان مسیح دانشوری تهران روز ۳۰ مرداد همراه با چند پرستار دیگر توسط مزدوران نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی در اورژانس بیمارستان بازداشت شده‌اند. گفته می‌شود، بازداشت او به اتهام «حضور در تجمعات اعتراضی کادر درمان و ترغیب پرسنل به اعتصاب» صورت گرفته است. کادر درمان بیمارستان مسیح دانشوری تاکید کرده‌اند که در صورت عدم آزادی فوری خانم تمدن، دست به اعتصاب خواهند زد. گزارش‌ها همچنین حاکی از بازداشت چهار تن دیگر از پرسنل کادر درمان است.

پرستاران شایسته حمایت همه جانبه مردم هستند. باید موجی از حمایت از پرستاران در سراسر کشور و در خارج کشور شروع شود. این اعتصابی است علیه کل سیستم پوسیده و غیر انسانی و تجاری سیستم پزشکی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی و وظیفه همه ما است با تمام توان آنرا حمایت و تقویت کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱ اوت ۲۰۲۴

#کمپین_سراسری_پیگیری_مطالبات_پرستاران   #درمان_رایگان  #زن_زندگی_‌آزادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *