سومین هفته تجمعات کارگران ارکان ثالث در پالایشگاههای گاز پارس جنوبی

اعتراضات کارگران ارکان ثالث در پالایشگاههای مختلف مجتمع گاز پارس جنوبی هفتگی شده و این کارگران سه شنبه ها را به روز اعتراض خود برای پیگیری مطالبات پاسخ نگرفته شان تبدیل کرده اند . امروز سی ام مرداد ماه  سومین هفته سه شنبه های اعتراضی این کارگران در پالایشگاههای سوم، پنجم، ششم، هفتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی جریان یافت.

بنا بر گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت (ارکان ثالث) اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: حذف کامل شرکتهای پیمانکاری، حق ایجاد تشکل و برپایی تجمع و اعتراض، بازگشت به کار فوری و بی قید و شرط کارگران اخراجی، حجت رضایی از پارس جنوبی و یاسر احمدی نژاد از ملی حفاری و کارگران اخراجی پروژه ای، اجرای توافقات قبلی بویژه مرخصی استحقاقی و پرداخت حق کمپ (هزینه قطع امکانات رفاهی) که به صورت یکجانبه توسط برخی از مسئولان مجتمع دچار تغییراتی شده است، اجرای صحیح طرح طبقه بندی مشاغل و  نظام پرداخت عادلانه و بدون تبعیض با نیروهای رسمی و قراردادی پیرو توافقات قبلی با وزارت نفت، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای رانندگان غیرمالک خودروهای استیجاری، ساماندهی تردد و ایجاد امنیت شغلی برای آنان، اجرای بدون تبعیض تردد ۱۴ روز کار ۱۴ روز استراحت برای همکاران اداری و پشتیبانی.

تعیین روز ثابتی در هفته برای اعتراض و تجمع از سوی کارگران ارکان ثالث در پالایشگاههای مختلف نفتی یک اقدام مهم در این مرکز کلیدی کارگری است. سه شنبه های اعتراضی این کارگران در کنار ادامه اعتصابات کارگران پروژه ای نفت و استمرار تجمعات کارگران رسمی نفت در مراکز مختلف نفتی علیه تعرضات معیشتی حکومت بیانگر عزم کارگران نفت برای مقابله متحدانه و قاطعانه با تعرضات پیمانکاران مفتخور و حکومت حامی آنهاست.  این حرکت در کنار اعتصاب سراسری پرستاران در بیش از ۵۰ بیمارستان، گفتمان اعتصابات سراسری در سطح جامعه را تقویت کرده و جلو آورده است.

در آستانه دومین سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی و در متن فضای انقلابی جامعه، موج اعتراضات کارگران و پرستاران و تجمعات گسترده بازنشستگان، پاسخ محکمی به تشبثات حکومت برای عقب راندن فضای اعتراض و انقلاب است.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹ مرداد  ۱۴۰۳، ۲۰ اوت  ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *