اعتصاب پرستاران همچنان در حال گسترش است

امروز ۳۰ مرداد پرستاران بیمارستان‌های شریعتی و ابن سینا و  کادر مامایی در مشهد و همچنین پرستاران یکی از بیمارستان‌های همدان به اعتصاب سراسری پرستاران پیوستند و دست به تجمع اعتراضی زدند. روز ۲۹ مرداد نیز کادر درمان بیمارستان‌های امداد، ولایت و بیمارستان تخصصی چشم پزشکی خاتم‌الانبیا در مشهد، مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی اصفهان، بیمارستان‌هایی در اهواز و اراک، بیمارستان خلیج فارس بوشهر و بخش بستری بیمارستان امیرالمومنین اراک نیز به اعتراضات سراسری کادر درمان پیوستند. پرستاران بیمارستان‌های هاشمی‌نژاد و امام رضا درمشهد و برخی دیگر از بیمارستان‌ها در مشهد و شهرهای دیگر نیز همچنان در اعتصابند و تجمعات و راهپیمایی‌های آنها ادامه دارد. پرستاران اعتصابی بیمارستان شریعتی در مشهد امروز شعار میدادند: پرستار نباشه، سیستم از هم میپاشه.

روز دوشنبه ۲۹ مرداد در اراک ماموران نیروی انتظامی با یورش به صف پرستاران اعتصابی دو نفر را بازداشت کردند. سرکوبگران می‌گویند «این این نفر قصد اخلال و ناآرامی در این تجمع داشتند و جزو کادر پرستاری نبودند». معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان مرکزی گفته است که برای این دو نفر پرونده تشکیل شده و تحویل مراجع قضائی شده‌اند. پرستاران با هو کردن نیروی انتظامی و شعار ولش کن ولش کن و نیروی انتظامی تو هم بستری میشی در مقابل سرکوبگران عکس‌العمل نشان دادند. در مشهد نیز حراستی‌ها به تجمع پرستاران اعتصابی در مقابل بیمارستان امام رضا یورش بردند که با مقابله متحدانه پرستاران و شعار ولش کن ولش کن مواجه شدند.  

خبر دیگر این است که بدلیل گسترش دامنه اعتصابات کادر درمان، شورای امنیت عصر شنبه ۲۷ مرداد تشکیل جلسه داده و از وزارت بهداشت خواسته است که «طی سه روز آینده جمع‌بندی مشکلات جامعه پرستاری را به همراه راه حل‌های آن به دبیرخانه شورای امنیت کشور ارائه دهد». نفس تشکیل جلسه توسط شورای امنیت، اهمیت این موج اعتراضی و ترس حکومت را به خوبی نشان میدهد. 

حزب کمونیست کارگری از همه مردم در همه شهرها و از کلیه تشکل‌های مردمی می‌خواهد که فعالانه از پرستاران اعتصابی حمایت کنند و با حمایت خود صفوف آنها را تقویت کنند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ مرداد ۱۴۰۳، ۲۰ اوت ۲۰۲۴

 #کمپین_سراسری_پیگیری_مطالبات_پرستاران   #درمان_رایگان  #زن_زندگی_‌آزادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *