۲۹ مرداد: تجمعات اعتراضی سراسری بازنشستگان مخابرات  و ادامه اعتصاب کارگران واگن پارس

– امروز بیست و نهم  مرداد ماه بازنشستگان مخابرات به روال دوشنبه های هر هفته برای پیگیری مطالباتشان تجمعات سراسری خود را برپا کردند.  این تجمعات در این هفته در شهرهای تهران، ارومیه، تبریز، بندرعباس، خرم آباد، ساری، زنجان، کرمانشاه، خرم آباد، بروجرد، بیجار، رشت، سنندج و اصفهان برگزار شدند.

اعتراض بازنشستگان مخابرات همچون دیگر بخش های بازنشستگان به  تورم ، گرانی و اختلاسها و سرکوبهاست. در این تجمعات بازنشستگان با شعارهایی چون “یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه”، و “مشکل ما حل نشه دوشنبه ها می آییم” بساط چپاولگری حاکم را به چالش کشیدند و بر تداوم اعتراضاتشان تاکید کردند. عدم اجرای آیین نامه سال 89 که میتواند بهبودی در وضعیت حقوقی بازنشستگان مخابرات ایجاد کند و نیز اعتراض به افزایش سهم بیمه تکمیلی آنها از بیست درصد به پنجاه درصد از دیگر موضوعات اعتراض این بازنشستگان است. دو نهاد چپاولگر “بنیاد تعاون” و “ستاد اجرایی فرمان امام” سهامداران اصلی مخابرات و غارتها در آنجا هستند.

– همچنین بنا بر خبرهای دریافتی اعتصاب بیش از هزار کارگر واگن پارس ادامه دارد. اعتراض آنها به بیکارسازی ها و نداشتن امنیت شغلی شان است. یک نگرانی این کارگران تعطیلی شرکت و از دست دادن شغل و کارشان است.   

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹ مرداد  ۱۴۰۳، ۱۹ اوت  ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *