تجمعات بازنشستگان در شوش، کرمانشاه، اصفهان- پرستار سلامت حمایت حمایت

امروز ۲۸ مرداد مثل یکشنبه های گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوش، کرمانشاه  و فولاد در اصفهان برای پیگیری مطالبات خود تجمع کردند. در شوش و کرمانشاه بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و مخابرات کنار یکدیگر و مقابل تامین اجتماعی تجمع داشتند. در این تجمع اعتراضی یکی از سخنرانان از اعتراضات پرستاران اعلام حمایت کرد  و گفت:”ما بازنشستگان اعلام حمایت میکنیم  از کادر درمان ، از پرستاران عزیز، از پرستارانی که در سالهای متوالی و در شرایط بحرانی در دوره کرونا تلاش کردند اعلام حمایت میکنیم و برایشان آرزوی پیروزی میکنیم”. سخنان او با کف زدن جمعیت و فریاد  “پرستار سلامت حمایت حمایت” مورد تایید جمعیت قرارگرفت.  این بازنشستگان شعار میدادند: “تا حق خود نگیریم،  از پا نمی نشینیم “، و “اتحاد، اعتراض، علیه فقر و فساد”. 

در شوش به روال هر هفته در دمای گرمای سوزان تابستانی، بازنشستگان از شهرهای شوش، کرخه و هفت تپه گرد آمده و شعار میدادند:”معیشت، منزلت حق مسلم ماست”، ” گرانی،تورم ، بلای جان مردم”، و با فریاد “اسماعیل گرامی، آزاد باید گردد”، “شریفه محمدی آزاد باید گردد”، “کارگر زندانی آزاد باید گردد”، “معترض زندانی آزاد باید گردد” بر آزادی فوری این فعالین کارگری زندانی و تمامی کارگران زندانی تاکید کردند.

در این روز بازنشستگان فولاد در اصفهان نیز همزمان با بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای دیگر تجمع کرده و مطالبات خود  را طلب کردند. اجرای همسانسازی و افزایش سطح حقوقها به بالای نرخ تورم سی میلیونی، درمان رایگان، پایان دادن به سرکوبگریها و بساط اختلاس و چپاول حاکم از جمله مطالبات سراسری اعلام شده بازنشستگان است. بازنشستگان با فریاد اتحاد اتحاد علیه فقر و فساد صدای اعتراض کل جامعه هستند. از اعتراضاتشان وسیعا حمایت کنیم.

در این روز همچنین کارگران شرکت نگین فام خوزستان در قلعه تل در اعتراض به وضع بد کاری و معیشتی خود و با خواست برکناری مدیریت دست به تجمع زدند. روز گذشته نیز  معلمان بازنشسته 1401 در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و بی پاسخ ماندن مطالباتشان مقابل سازمان برنامه وبودجه در تهران تجمع کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸ اوت  ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *