پرستاران بیشتری وارد اعتصاب شدند. مقامات تلاش برای شکستن اعتصاب پرستاران را شروع کرده‌اند

امروز چهارشنبه ۲۴ مرداد پرستاران نورآباد ممسنی و تبریز نیز وارد اعتصاب شدند و بدین‌ترتیب دامنه اعتصاب مدام گسترده‌تر می‌شود. روز ۲۳ مرداد نیز پرستاران بیمارستان بهشتی در تفت یزد و پرستاران چندین بیمارستان در اراک، اسلام‌آباد غرب و کنگان وارد اعتصاب شدند.  اعتصاب در  شهرهای شیراز، یزد، کرج، اهواز، تبریز، بندرعباس، اصفهان، فسا، جهرم، آباده، اهواز، باغملک و زنجان نیز قبل از آن شروع شده بود.

زیر فشار این اعتراضات در یزد استاندار و چند نفر از مسئولین در تجمع پرستاران حاضر شدند و از جمله قول دادند تا روز شنبه ۲۷ مرداد بخشی از معوقات پرستاران پرداخت شود تا بدین‌ترتیب پرستاران را تشویق به پایان اعتصاب کنند. سازمان نظام پرستاری در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز روز ۲۴مرداد از پرستاران خواسته است که به اعتصاب پایان دهند و سه ماه به دولت پزشکیان فرصت دهند که به خواست‌های پرستاران رسیدگی شود. شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران اعلام کرده است که «ما پرستاران سالهاست که در پی هر دوره از اعتراضات تنها با  وعده وعیدهای بی پایه مواجهه بوده‌ایم که تنها برای شکستن صف اتحاد سراسری ما و تحت فشار اعتراضات ما داده میشود. اجازه نمی دهیم  با وعده‌های توخالی صف متحد ما را در هم بشکنید».

حزب کمونیست کارگری از اعتصاب پرستاران که بزرگترین و گسترده‌ترین اعتصاب پرستاران در طول ۴۵ سال گذشته است قاطعانه پشتیبانی میک ود، پرستاران و کلیه کادر درمان در سراسر کشور را فرامی‌خواند با پرستاران اعتصابی همراه شوند. حزب از همه مردم، از کارگران و بازنشستگان، معلمان و دانشجویان، فعالین حقوق زن و کلیه تشکل‌های مردمی می‌خواهد از مبارزه پرستاران و خواست‌های بحق آنها فعالانه پشتیبانی کنند. مطالبات پرستاران مطالبات همه مردم ستمدیده است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ مرداد  ۱۴۰۳، ۱۴ اوت  ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *