خطاب به پرستاران اعتصابی

توطئه برای خواباندن اعتصاب شما را شروع کرده‌اند. با تهدید نیروهای امنیتی موفق نشدند شما را مرعوب کنند حالا به اسم هیئت مدیره‌های نظام پرستاری شیراز، استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد از شما خواسته‌اند که به اعتصاب پایان دهید، تا انشاء الله دولت پزشکیان سه ماه دیگر به خواست‌های شما رسیدگی کند! توطئه‌های مشابهی در سایر استان‌ها نیز برای ایجاد تفرقه در صفوف شما و خواباندن اعتصابتان جریان دارد. فریب‌شان را نباید خورد.

شما پرستاران و کادر شریف درمان موفق شده‌اید بزرگترین اعتصاب و اعتراض جمعی در طول عمر جمهوری اسلامی را سازمان دهید و هر روز در شهرهای بیشتری کادر درمان به اعتراض می‌پیوندند. در برخی شهرها از جمله شیراز و استان فارس که یکی از مراکز بزرگ این اعتصابات است نیروهای امنیتی طبق معمول شروع به تهدید پرستاران کردند تا با تهدید به اخراج و ایجاد رعب میان شما تفرقه ایجاد کنند و اعتصابتان را به شکست بکشانند. اما تهدیدات بدلیل اعتصاب پرقدرت و بزرگ شما شکست خورد و حالا به موازات این تهدیدات شروع به وعده‌ وعیدهای توخالی کرده‌اند. هر چند همین وعده‌های کلی زیر فشار اعتصاب قدرتمند شما صورت می‌گیرد اما در نظر داشته باشید که هیچ وعده مشخصی نداده‌اند و هدفشان شکستن اتحاد و اعتصاب شما است. فریب این توطئه را نخورید.

همه ما ۴۵ سال است اینها را می‌شناسیم. همیشه با شروع اعتراض ما، شروع به تهدید از یکطرف و وعده‌های توخالی و بی‌پشتوانه و با یک مشت الفاظ کلی و غیر مشخص می‌کنند تا آبها که از آسیاب افتاد همه چیز فراموش شود و اوضاع حتی از قبل بدتر شود.

اگر نتوانید در اوج قدرتتان که همین امروز در دل اعتصابتان است امتیازاتی بگیرید مطمئن باشید که با خوابیدن اعتصاب در موقعیت بسیار ضعیف‌تری خواهید بود. به آنها اعلام کنید:

۱- هیئت مدیره‌ها نماینده پرستاران و کادر درمان نیستند که طرف مذاکره باشند و به اهرم فشار برای پایان اعتصاب تبدیل شوند. این خود پرستاران و کادر درمان هستند که باید طرف مذاکره باشند. بنابراین هر مذاکره‌ای لازم است در جمع بزرگ کادر درمان صورت گیرد. کما اینکه در یزد استاندار و چند نفر از مسئولان در جمع پرستاران حاضر شدند و از جمله تعهد داده‌اند که تا روز شنبه ۲۷ مرداد بخشی از معوقات پرستاران را پرداخت کنند.

۲- باید مسئولین از همین امروز و نه یک ماه یا سه ماه دیگر برخی از اقدامات را شروع کنند. از جمله:

– به کلیه بیماستان‌ها کتبا اطلاع داده شود که معوقات کلیه پرستاران و کادر درمان فورا و بدون فوت وقت پرداخت می‌شود.

– اضافه‌کاری ها بلافاصله کاهش داده شود. و همزمان تا زمانی‌که اضافه کاری جریان دارد در ازای هر ساعت اضافه کاری باید چند برابر مبلغ فعلی و مطابق خواست پرستاران و کادر درمان پرداخت شود.

– قول افزایش قابل توجه حقوق‌ها مطابق با خواست کادر درمان به صورت کتبی، و نه شفاهی داده شود و به کلیه بیمارستان‌ها در سراسر کشور ابلاغ شود و حداکثر تا روز پرستار شروع به اجرا شود.

– کلیه پرستاران و کادر درمان حداکثر تا روز پرستار به استخدام رسمی درآیند.

– تمام پرستاران اخراجی از جمله پرستارانی که در دوره کرونا اخراج شدند، فورا به سر کار بازگردانده شوند.

– قول استخدام پرستار بیشتر با عدد و رقم و زمانبندی شده و به صورت کتبی داده شود.

– سایر خواست‌های کادر درمان نیز حداکثر تا روز پرستار عملی شود.

– تهدیدات فورا پایان داده شود و از پرستاران و کادر درمان رسما و کتبا عذرخواهی شود.

– حق اعتراض و اعتصاب پرستاران کتبا و بدون اما و اگر به رسمیت شناخته شود.

اما از همه مهمتر این مساله است که حتی اگر موفق شوید مقامات را وادار کنید که قول و قرارهای مشخص و زمانبندی شده و کتبی به شما بدهند، تنها در صورتی امکان عملی شدن آنها هست که در سطح بیمارستان‌ها، در سطح شهر و کشور ‌متشکل‌تر و متحدتر شوید. ایجاد جمع‌ها، شبکه‌ها و مجامع عمومیضامن موفقیت شما پرستاران اعتصابی است. بنابراین هر چه بیشتر خود را در سطح شهر و کشور سازمان دهید.

مردم را به هر طریق که مناسب میدانید به حمایت از خواست‌های خود فرابخوانید و به مردم مرتب گزارش بدهید. هر اعتراض و اعتصاب و هر مذاکره‌ای و هر تهدیدی را رسانه‌ای کنید.

اینها راه قوی‌تر شدن شما برای تحمیل خواست‌های عادلانه شما به حکومت است. تنها دراین صورت است که می‌توانید در مذاکرات نیز دست بالا داشته باشید و وادارشان کنید به تعهدات‌شان عمل کنند. اینها شما را آماده می‌کند که در صورتی‌ که وعده‌ها عملی نشد از همان روز پرستار وارد اعتصاب سراسری و بسیار قدرتمندتر از اعتصاب امروز بشوید.

اصغر کریمی

از طرف حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ مرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *