۲۳ مرداد: ادامه اعتصابات سراسری پرستاران

اعتصابات متحدانه و سراسری پرستاران ادامه دارد. امروز ۲۳ مرداد پرستاران در تفت یزد در بیمارستان بهشتی وارد اعتصاب شدند و کارکنان اطاق عمل نیز کار را تعطیل کردند. پرستاران چندین بیمارستان در اراک، اسلام‌آباد غرب و کنگان نیز به اعتصاب پیوستند. این اعتصابات در  شهرهای شیراز، یزد، کرج، اهواز، تبریز، بندرعباس، اصفهان، فسا، جهرم، آباده، اهواز، باغملک و زنجان جریان دارد و در شیراز بیش از ۹۰ درصد پرستاران در اعتصابند که بیسابقه است.

پرستاران به اضافه‌‏کاری های اجباری، پایین بودن حقوق، تاخیر یکساله در پرداخت کارانه، تبعیض در پرداخت تعرفه ها و یا  پرداخت نکردن آن، کار سخت و فراوان و شیفت‌های کاری زیاد و استاندارد پایین درمان در بیمارستانها،‌ اعتراض دارند.

شورای هماهنگی سازماندهی اعتراضات پرستاران که پوشش دهنده هر روزه اخبار این اعتراضات است با کارزار مطالباتی ای کار خود را شروع کرده است که در آن بر مطالباتی چون افزایش حقوقها متناسب با میزان واقعی نرخ تورم و رشد روز افزون آن و اینکه اگر نرخ تورم سی میلیون است مزد نباید کمتر باشد تاکید کرده است. در این کارزار مطالباتی همچنین بر مطالباتی دیگر چون قطع اضافه کاری های اجباری و استخدام پرستار به میزان مورد نیاز،  تبدیل وضعیت پرستاران قراردادی و پیمانی به وضعیت دایمی و داشتن امنیت شغلی ، توقف اخراجها و بازگشت به کار پرستاران اخراجی، بالا بردن استاندارد بهداشتی و تجهیزاتی بیمارستانها و مراکز درمان در حد قابل قبول، و درمان رایگان برای همه مردم تاکید شده است. خواستهای پرستاران کاملا به جامعه مربوط است و اعتراضی به سطح نازل درمان و بهداشت در جامعه و محرومیت از درمان رایگان و با کیفیت است.

حزب کمونیست کارگری از این اعتراضات وسیعا پشتیبانی  میکند و همه بخش های جامعه را به حمایت همه جانبه از این اعتراضات فرا میخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۳ مرداد  ۱۴۰۳، ۱۳ اوت  ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *