با تمام قوا از زندانیان سیاسی زن حمایت کنیم!

با اعدام رضا رسایی در بامداد سه شنبه ۱۶مرداد، زندانیان سیاسی زن در اوین بلافاصله به این جنایت عکس‌العمل نشان دادند و در حیاط زندان دست به تحصن زده و علیه اعدام شعار دادند. نیروهای گارد زندان عصر همان روز به بند زنان یورش بردند که در نتیجه ۱۷ نفر از زندانیان مجروح شده و یا دچار حمله عصبی شدند.

از کسانی که در این یورش وحشیانه به زنان زندانی شرکت داشتند، حسن قبادی، رئیس بازرسی زندان، و هادی محمدی، افسرنگهبان شب، بودند که با مشت و لگد به جان زندانیان افتادندو با الفاظ رکیکی آنها را مورد توهین قرار دادند.

با بازتاب گسترده حمله نیروهای امنیتی به بند زنان و مجروح کردن تعدادی از آنان،سازمان زندان‌ها خشونت علیه زندانیان را تکذیب کرد و ماموران امنیتی زندان اوین تعدادی از آنها را تحت فشار گذاشته‌اند تا یورش به زندانیان را تکذیب کنند و علیه هم‌بندی‌های خود اعتراف اجباری کنند که با مقاومت آنها روبرو شدند.لازم به توضیح است که روز ۱۳ مرداد نیز دفتر بند زنان زندان اوین ۳۷ تن از زندانیان سیاسی این بند را به دلیل “تحصن شبانه سوم و ششم مرداد”در اعتراض به صدور حکم اعدام پخشان عزیزی از حق ملاقات با خانواده‌های خود محروم کرده است.

مقابله و مبارزه با جمهوری اسلامی در تار و پود جامعه تنیده شده و زندانیان سیاسی در پیشاپیش این مبارزه قرار دارندو روزگار جمهوری اسلامی را سیاه کرده‌اند. بیاد داشته باشیم، هر روز بیش از پیش زندانیان سیاسی و زندانیان جرائم عادی بیشتری به کارزار “سه شنبه های اعتراضی علیه اعدام” می پیوندند. این جنبش مداوما ابعاد وسیع‌تری به خود می‌گیرد و در اعتراضات کارگران،بازنشستگان، معلمان، دانشجویان و فعالین حقوق زن و در مدیای اجتماعی و رسانه‌های دیگر انعکاس گسترده‌ای پیدا کرده است. زندانیان سیاسی در قزلحصار جنایت اعدام و حمله به زنان زندانی را محکوم کردند. در تجمعات روزهای ۲۰ و ۲۱ مرداد که در ۲۵ شهر جهان علیه اعدام برگزار شد نیز یورش به زندانیان سیاسی زن در اوین شدیدا محکوم شد.

هر کجا که هستیم و در هر موقعیت شغلی و اجتماعی که قرار داریم متحد و یکپارچه جنایات رژیم علیه زندانیان سیاسی و تعرض به زندانیان سیاسی زن در اوین را محکوم کنیم، خواهان پایان دادن به مجازات شنیع اعدام شویم و علیه حکومت نیروی بیشتری به میدان مبارزه بیاوریم.

قدرت ما در متشکل‌ شدن و متحد شدن ما است. با شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد، اعدام ملغی باید گردد، سرنگونی جمهوری اسلامی را تسهیل کنیم.

سرنگون باد جمهوری اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ مرداد ۱۴۰۳- ۱۲ اوت ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *