ادامه اعتصاب کارگران واگن پارس اراک

بنا بر اخبار دریافتی بدنبال دو روز تعطیلی کارخانه واگن پارس به بهانه قطعی برق، امروز این کارگران در ادامه اعتراضاتشان در حالیکه به  قصد راهپیمایی در خیابان اصلی شهر از کارخانه خارج شدند با قشون عظیمی از سرکوبگران یگان ویژه شامل موتور سواران و خودروهای مشکی مخصوص سرکوب و پلیس راهور روبرو شدند.  در نتیجه کارگران به کارخانه بازگشته و برای بیستمین روز به تجمع  واعتراضاتشان در شرکت ادامه دادند.  

همانطور که قبلا گزارش کرده بودیم روز هفدهم مرداد ماه   استاندار این استان با رفتن به کارخانه و دادن وعده و وعیدهایی از کارگران خواستار بازگشت به کار شده بود.  اما کارگران اعلام کردند که تا عملی شدن خواستهایشان به اعتصاب ادامه میدهند و خواستار  بازگشت به کار فوری کارگران اخراجی  و دیگر مطالبات اعلام شده شان هستند. مقامات مسئول از ترس کشیده شدن اعتراض بیش از هزار کارگر این شرکت به خیابان اعلام کرده بودند که  تحصن و تجمع در داخل شرکت اشکالی ندارد اما کشیده شدن اعتراض به خیابان امنیتی است و باعث درد سر خواهد شد. در ادامه این خط و نشانها بود که امروز  این کارگران تدارک راهپیمایی در خیابان اصلی شهر را دیده بودند.

مطالبات فوری کارگر واگن پارس عبارتند از: برکناری مدیریت، رفع تبعیض ها، پایان کار پیمانکاران، همسان‌سازی حقوق و مزایای کارگران با دیگر کارخانجات همجوار و گروه مپنا ، رسمی شدن قرارداد کارگران، و بازگشت به کار کارگران اخراجی.

شرکت واگن پارس شرکت وابسته به گروه صنعتی “مپنا ” است و  عمده ی سهام آن به وزارت نیرو و نهاد معلوم الحال موسوم به “آستان قدس رضوی” تعلق دارد و کارگران به چپاولگری های حاکم در این شرکت که یکسرش به حکومتیان وصل است اعتراض دارند.  از اعتراضات کارگران واگن پارس وسیعا حمایت کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲ اوت  ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *