ادامه اعتصابات پرستاران و اخباری دیگر از اعتراضات گسترده کارگری

– اعتراضات پرستاران برای پیگیری مطالباتشان با شرکت وسیع آنها همچنان ادامه دارد. امروز بیست و یکم مرداد ماه پرستاران در جهرم با شعارهای “پرستار داد بزن، حقتو فریاد بزن”، “پرستار می میرد، ذلت نمی پذیرد” پیگیر مطالباتشان شدند. بعلاوه کادر درمانی بیمارستان‌های گلستان و بقایی اهواز و بیمارستان باغملک هم به اعتراضات سراسری پرستاران پیوسته اند. در اعتصابات سراسری پرستاران طرحی، قراردادی و شرکتی نیز به اعتصاب پیوسته‌اند و گزارشات از اعتصاب ۹۰ درصد پرستاران در شیراز و پرستاران بسیاری در شهرهای دیگر حکایت میکند. بنا بر خبرها با گذشت هفتمین روز اعتصاب سراسری پرستاران در بیمارستانهای شیراز و کرج و چندین شهر دیگر مدیران بیمارستانها به جای پاسخگویی، از پرستاران بیمارستان‌های ارتش، ماماها و تعدادی از سربازان کمک خواسته‌اند. این اقدام بر خشم پرستاران شدت داده است. اعتراض پرستاران به سطح نازل حقوقها و تبعیض در پرداختها ز جمله در پرداخت کارانه ها و در جاهایی عدم پرداخت آن، کمبود پرستار و فشار سنگین کاری و اضافه کاری های اجباری با دستمزد بسیار نازل و استاندارد بسیار پایین بهداشت بیمارستانهاست. از مطالبات پرستاران وسیعا حمایت کنیم.

– کارگران کارخانه زمزم آذربایجان در اعتراض به سطح پایین حقوق و مزایای خود  دست از کار کشیدند. این اعتصاب از دیروز آغاز شده و تا هم اکنون ادامه دارد.

– اعتصاب کارگران شرکت فریکو در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه مزد و حق بیمه چند ماه اخیرشان ادامه دارد. سه هفته از این اعتصاب میگذرد و به گفته کارگران  وضعیت پرداخت حقوق در این شرکت در طول سالیان گذشته، هم به همین روال بود و از آغاز سال جاری بدتر شده است. برخی از این کارگران تا هجده سال سابقه کار دارند.

– کارگران کارخانه ی “لاستیک پارس” در اعتراض به وضع بد معیشتی و کاری خود  مقابل کارخانه تجمع کردند.

-جمعی از کارگران اخراجی گروه ملی فولاد ایران در اهواز بار دیگر  در مقابل استانداری خوزستان تجمع کرده و خواستار بازگشت به کارشان شدند. این کارگران در اعتراضات گسترده گروه ملی فولاد اهواز در ماه.. که خیابانهای شهر را به تکان درآورد از کار اخراج شدند.

– روز بیستم مرداد ماه جمعی از معلمان “کارنامه سبز” در مقابل دفتر پزشکیان  با خواست جذب و استخدام رسمی خود از سوی آموزش‌وپرورش، تجمع کردند. “کارنامه سبز”، عنوانی برای پذیرفته‌شدگان آزمون‌های استخدامی دولت، به‌ویژه در بخش آموزش‌وپرورش در سال ۱۳۹۹ است که هنوز در وضع بلاتکلیفی شغلی بسر میبرند. یکی خبر جالب دیگر از سوی معلمان تحصن یک معلم در مقابل اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار  با پلاکارد “آموزش رایگان و با کیفیت حق همه دانش آموزان است ” بود.

طبق گزارشات منتشر شده حسین عبادیان معلم بازنشسته به دلیل انکه فرزندش را در مدرسه تیزهوشان بصورت رایگان ثبت نام نکرده‌اند، چندین روز است که جلوی در اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار تحصن کرده است. این معلم معترض در سال گذشته پس از ۲۸ سال تدریس با اتهاماتی چون “همراهی با اغتشاشگران” به بازنشستگی زودهنگام همراه با “تقلیل دو گروه» محکوم شد.  حسین عبادیان چند ماه پیش توسط دادگاه انقلاب ملایر به اتهاماتی مانند “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، “توهین به خامنه‌ای” احضار شده بود. مسدود شدن پرونده های امنیتی یک خواست فوری معلمان است. خبر قابل توجه دیگر صعود یکی از معلمان در روز شنبه بیستم مرداد ماه  به قله علم کوه به ارتفاع ۴۸۵۰ متر به یاد و افتخار معلمان زندانی است. هم اکنون تعدادی از معلمان از جمله رسول بداقی، ناهید شیرپیشه، جواد لعل‌محمدی، محمدحسینرسپهری، اصغر امیرزادگان، احمد علیزاده، زینب همرنگ، محمد صادقی و مریم مهرابی در زندانند. معلمان زندانی و تمامی زندانیان سیاسی باید بدون قید و شرط آزاد شوند.  

– امروز بیست و یکم مرداد ماه  اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته بازداشت شد و به زندان اوین منتقل گردید. اسماعیل گرامی در پی یورش ماموران حکومت به خانه اش در هفدهم مرداد ماه  پس از تماس مجدد  آنان در ساعت ۷ صبح امروز با وی ، به دادسرا مراجعه کرد و طبق تصمیم بازپرس و ضابط پرونده قرار بازداشتش  صادر شد و به زندان اوین منتقل گردید.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱ اوت  ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *