تجمعات بازنشستگان در اهواز، شوش، کرمانشاه، اصفهان و تهران- تجمع اعتراض حق مسلم ماست!

امروز یکشنبه ۲۱ مرداد بازنشستگان تامین اجتماعی به روال هر هفته در شهرهای مختلفی چون شوش، اهواز، تهران و کرمانشاه تجمع کردند. در این روز همزمان با تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی بازنشستگان فولاد اصفهان نیز با فریاد شعارهای ” نه مجلس  نه دولت نیستند به فکر ملت”، و “بازنشسته داد بزن حقتو فریاد بزن پیگیر مطالباتشان شدند.

در شوش بازنشستگان تامین اجتماعی که ازکرخه، شوش و هفت تپه گرد آمده بودند شعار میدادند: ” کارگر زندانی آزاد باید گردد”، “شریفه محمدی آزاد باید گردد”، “روسری را رها کن فکری به حال ما کن”، “تورم اسفبارحاکم شده بر بازار”، و ” نابود باد بندگی، زنده باد زندگی”. بازنشستگان با این شعارها اعتراض خود را به فقر و تورم و بی تامینی وسرکوبگری های حکومت اعلام داشتند. این تجمع در حالی برگزار شد که دمای هوا به حد غیر قابل تحمل بالای ۵۵ درجه میرسید وبازنشستگان با جمع کردن پول اقدام به خرید یخ وشربت کردند تا  بتوانند با تحمل این گرمای کشنده، به اعتراض خود ادامه دهند. اتحاد وهمدلی وهمبستگی طبقاتی همه جا در میان معترضین موج میزد.

در تهران این بازنشستگان با شعارهای “تجمع تشکل حق مسلم ماست”، “شریفه محمدی آزاد باید گردد”، “حقوق نصفه نیمه سکوت کنی همینه”، و ” زن و مرد برابرند، متحد و دلاورند”  پیگیر مطالباتشان شدند.

در کرمانشاه تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی با همراهی بازنشستگان مخابرات و کشوری مقابل تامین اجتماعی برگزار شد. در این تجمع بازنشستگان بر افزایش هر روز بیشتر شکاف طبقاتی در جامعه و مشکلاتشان سخن گفتند.  بازنشستگان شعار میدادند:” روسری را رها کن، فکری بحال ما کن!”، “بازنشسته‌ داد بزن  حقتو فریاد بزن”، “حقوقهای نجومی، فلاکت عمومی”،  ” اتحاد، اتحاد  علیه فقر و فساد”، “تا بیداد پابرجاست، خیابان جای ماست”، و “کشوری، فولادی، تامین اجتماعی،  اتحاد اتحاد”.

بازنشستگان الگوی آموزنده ای از اعتراض و اتحاد طبقاتی بر سر خواستهای رادیکال را در جامعه بازتاب میدهند و صدای رسای اعتراض جامعه هستند. از مبارزات بازنشستگان وسیعا حمایت کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱ اوت  ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *