اعتراضات کارگران رسمی و ارکان ثالث و پیمانی نفت گسترده تر میشود

اعتراضات کارگران رسمی نفت گسترش یافته است. امروز بیستم مرداد ماه طبق گزارشات منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، کارگران رسمی نفت در اعتراضی هماهنگ برای پیگیری مطالبات اعلام شده خود در سکوهای مختلف نفتی تجمع داشتند. این اعتراضات از سوی کارگران رسمی نفت در عسلویه در شرکت نفت و گاز پارس در سایت یک و شرکت نفت و گاز پارس، سکوهایSPD13B&13C ، شرکت نفت و گاز پارس کنگان (سایت ۲) برگزار شدند.

اهم مطالبات کارگران رسمی که سراسری هستند عبارتند از: برکناری مسئولین نالایق و فاسد، حذف سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده۱۰ و پرداخت بک پی ماده ۱، عدم تفکیک ۳ گانه‌ی مشاغل عملیاتی و بازنگری اساسنامه‌ی تحمیلی صندوق بازنشستگی.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت حمایت خود را از اعتراضات بخش های مختلف کارگران در نفت اعلام کرده است.

گفتنی است که علاوه بر کارگران رسمی نفت اعتراضات کارگران ارکان ثالث نیز در این هفته گستردگی بیشتری داشت. همچنین اعتصاب کارگران پروژه ای نفت برای مطالبات خود از جمله حذف پیمانکاران و چهارده روز کار و چهارده روز استراحت و افزایش حقوق مطابق لیست درخواستی شان و دیگر مطالبات معیشتی آنها از جمله شرایط جهنمی کار در گرمای سوزان تابستانی ادامه دارد.

حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت از مبارزات کارگران در نفت همه بخش های کارگری و مردم را به حمایت به هر شکل ممکن و وسیع از مبارزات این کارگران و بازتاب دادن صدای آنها فرا میخواند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰ اوت ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *