تجمع بخش های مختلف بازنشستگان در کرمانشاه، بازنشستگان ۱۴۰۲ در تهران و بازنشستگان مس در کرمان

اتحاد اتحاد علیه فقر و فساد

امروز سه شنبه ۱۶ مرداد بازنشستگان کشوری در همراهی با بخش های دیگر بازنشستگان در کرمانشاه برای پیگیری مطالباتشان مقابل صندوق بازنشستگی کشوری استان تجمع کردند. اعتراض بازنشستگان به فقر و بی تامینی ، اختلاسها و دزدیها و سرکوبگریهای حکومت است و با  تجمعات اعتراضی هفتگی خود صدای رسای اعتراض کل جامعه هستند. در تجمع اعتراضی این روز بازنشستگان در کرمانشاه با فریاد “اتحاد اتحاد ، علیه فقر و فساد” کل جامعه را به اعتراض علیه بساط  فقر و بردگی حاکم فراخواندند. در این تجمع اعتراضی بنرهایی با نوشته “معیشت منزلت، حق مسلم ماست”، ” جای معلم زندان نیست” قابل توجه بودند. دیگر شعارهای اعتراضی این بازنشستگان در تجمع امروز  عبارت بودند: “بازنشسته به پا خیز، برای رفع تبعیض”، “مالیات بی شمار، امکانات اسفبار”، “آقازاده آمریکاست، تورمش مال ماست”، و ” مشکل ما این زمان، معیشت است و درمان”.

در این روز جمعیت قابل توجهی از بازنشستگان معلم سال ۱۴۰۲ نیز در تهران تجمع داشتند و صدای اعتراضشان را  بخاطر عدم پاسخگویی به خواستهایشان و نپرداختن دیگر مطالباتشان بلند کردند. در این تجمع حضور زنان چشمگیر بود. بازنشستگان شعار میدادند:”وزیر خیانت میکنه، بودجه حمایت میکنه”، “صحرایی دروغگو! حاصل وعده هات کو؟”، “زحمتکشان دیروز، حق‌طلبان امروز”، و “نگاه پشت شیشه، جواب ما نمیشه”.

به گفته این معلمان  پاداش آنها بعد از یک‌سال تاخیر و برخلاف وعده‌های مکرر وزارت آموزش‌وپرورش هنوز هم پرداخت نشده و اکنون حداقل ۵۰ درصد از ارزش خود را از دست داده‌است. برخی دیگر از مطالبات فوری آنان عبارتند از: معوقات حقوق مربوط به رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰(احکام اولیه، تغییر رتبه، اعتراضات رتبه‌بندی و …)، تغییرات احکام شاغلی که در حقوق بازنشستگی اعمال نشده‌است، محاسبه ۲۴ ماهه رتبه‌بندی که اکنون ۱۸ ماه محاسبه شده‌است.

این معلمان بازنشسته هم‌‌چنین نسبت به بیمه تکمیلی درمان خود اعتراض دارند. و بنری با تاکید با خواست درمان رایگان را بر دست داشتند. تجمع قبلی این بازنشستگان در ۲۶ فروردین امسال در صفی هزاران نفره آنهم در فضای امنیتی اوج تنشها با اسرائیل، برپا شد و پاسخی محکم به حکومت و جنگ افروزی هایش بود. تجمعی به یاد ماندنی که الگویی برای برپایی تجمعات بزرگ از سوی بخش های مختلف جامعه بدست داد.

بازنشستگان صندوق بازنشستگی مس بخش دیگر بازنشستگان معترض هستند که در این روز در اعتراض به لایحه ادغام صندوق بازنشستگی مس با تامین اجتماعی، و چپاولگریها از صندوق های بازنشستگی مقابل شورای نگهبان کرمان تجمع داشتند. این تجمع به صورت سراسری و به نمایندگی از ۶ هزار و ۵۰۰ عضو این صندوق صورت گرفته بود و هم‌زمان با  کرمان بازنشستگان مس سرچشمه رفسنجان هم تجمع داشتند.

بازنشستگان اعتراض همه مردم علیه سیستم چپاول حاکم را بازتاب میدهند و از خواستها و مبارزات آنان باید وسیعا حمایت کنیم.

حزب کمونیست کارگری

۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۶ اوت  ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *