ادامه قدرتمند اعتصاب کارگران واگن پارس اراک، پرستاران و اخباری دیگر


اعتراضات کارگران واگن پارس اراک علیه اخراجها ادامه دارد.  این کارگران روز گذشته در هشتمین روز اعتراضاتشان در یکی از خیابانهای شهر دست به تجمع و راهپیمایی زدند.  در این روز سیل جمعیت کارگران معترض کارخانه واگن پارس اراک و فریاد شعارهایشان فضای شهر  را  تحت تاثیر قرار داده بود.  

کارگران شعار میدادند: “توپ تانک فشفشه وزیر باید عزل بشه”، و “کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد”.  

کارگران با در دست داشتن بنری که روی آن نوشته شده بود “تبعیض بس است؛ مدیر باید عوض شود!” اعتراضشان را به مدیریت فاسد اعلام داشتند. خواستهای فوری دیگر این کارگران عبارتند از: پایان کار پیمانکاران، همسان‌سازی حقوق و مزایای کارگران با دیگر کارخانجات همجوار و گروه مپنا ، رسمی شدن قرارداد کارگران و دست کم یکساله‌شدن قراردادها، و بازگشت به کار کارگران اخراجی.

امروز شانزدهم مرداد ماه کارگران شهرداری سربندر (خوزستان) نیز در اعتراض به عدم پرداخت حقوق برج ۳ و ۴ همچنین ۵ ماه بیمه عقب افتاده دست به اعتصاب زدند.

همچنین کامیون‌ داران اصفهان کماکان در اعتراض به کمبود سهمیه گازوئیل و فشار سخت معیشتی در اعتصاب بسر میبرند.

از سوی دیگر اعتصابات پرستاران  بخاطر بی پاسخ ماندن مطالباتشان گسترده است و در ادامه گزارشات قبلی گفتنی است که روز گذشته اکثر بیمارستان های شیراز بخصوص بیمارستان های چمران و رجایی  خالی از پرسنل شدند و فقط هدنرس ها و سوپروایزر ها در محل کار حضور داشتند. این پرستاران در طول یکسال گذشته بارها به وضعیت اسفبار کاری و معیشتی خود در مجموعه علوم پزشکی شیراز اعتراض کرده بودند. پرستاران در سراسر کشور سالهاست برای مطالبات برحق خود مبارزه میکنند و بارها اعلام کرده اند که در صورت عدم توجه به خواسته های شغلی خود دست به اعتصاب خواهند زد. اعتراض پرستاران به سطح نازل حقوقها و تبعیض در پرداختها از جمله پرداخت سلیقه ای تعرفه ها و بعضا عدم پرداخت آن  و نیز فشار سنگین کاری و اضافه کاری های اجباری و استاندارد پایین بهداشتی بیمارستانها است. مطالبات پرستاران مستقیما به سطح درمان جامعه مربوط است و از اعتراضات و خواستهایشان باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۶ اوت  ۲۰۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *